Linmot – producent linek hamulcowych i mechanizmów regulujących Linmot to renomowany producent linek hamulcowych oraz...











Linmot – producent linek hamulcowych i mechanizmów regulujących Linmot to renomowany producent linek hamulcowych oraz...
Balkoniki i chodziki rehabilitacyjne – kluczowe wsparcie dla osób z ograniczoną mobilnością Balkoniki i chodziki...
Łóżka szpitalne są kluczowym elementem wyposażenia placówek medycznych, wpływając na komfort pacjentów i efektywność...
Linmot oferuje wysokiej jakości cięgna ciągowe i pchające, idealne do zastosowań w motoryzacji, maszynach i...
Artykuł podkreśla znaczenie linki zmiany biegu oraz linki gazu w autobusach, szczególnie ze względu na ich długą...
Dowiedz się gdzie kupić pancerz w oplocie bawełnianym, pancerz w oplocie z włókna, oryginalny pancerz w oplocie z włókna
Dowiedz się jak dobrać linę stalową do potrzeb?
Prześledź rolę lin stalowych w motoryzacji, od linki hamulcowej po linki przekładni kierowniczej. Zrozum, dlaczego...
Oryginalny standardowy pancerz cięgna Bowden składa się z ściśle zwiniętej spirali z drutu stalowego o przekroju okrągłym lub kwadratowym. Dzięki temu pancerz jest elastyczny, ale wywołuje to zmianę długości, gdyż pancerz się wygina. Ponieważ wewnątrz na załamaniu zwoje ściśle zwiniętej spirali nie mogą się bardziej zbliżyć do siebie, załamanie powoduje, że zwoje ulegają poluzowaniu na zewnętrznej części załamania, a więc także przy linii środkowej pancerza musi również wystąpić wzrost długości przy zwiększonym zagięciu.
Inny typ pancerza składa się z krótkich wydrążonych sztywnych cylindrów z aluminium lub włókna węglowego, przesuwanych wzdłuż giętkiej wykładziny. Korzyści osiągane w porównaniu pancerzem z drutu stalowego obejmują mniejszy ciężar, mniejszy promien zagięcia, oraz mniejsze ściśnięcie pod obciążeniem. Typ pancerza nie znajduje się w ofercie Linmot, jednak przedstawiamy jego kontrukcję dla celów informacyjnych.
Pancerze do hamulców rowerowych nie muszą być całkowicie nieściśliwe, ale muszą być mocniejsze, i w produktach do tego celu sprzedawanych obecnie stosuje się ciasno nawinięty spiralny drut wzmacniający. Jeden koniec pancerza linki jest zakończony ciasno dopasowaną zaślepką lub nasadką, która tworzy luźne połączenie z regulatorem bębenkowym, a drugi dowolnym z wielu złączek obejmujących zaślepki lub elementy umożliwiające płynną zmianę kierunku. W każdym przypadku w punkcie, w którym linka wysuwa się do umocowania do szczęk hamulcowych jest zainstalowana złączka wkrętna. Ze względu na oferowaną szeroką gamę konstrukcji cięgna, nie jest łatwo rozstrzygnąć który pancerz jest najlepszy. Ogólnie, pancerz przewidziany do jednego celu, nie powinien być stosowany do żadnego innego celu, i w każdym z przypadków należy przestrzegać zaleceń LINMOT.
Pancerze do rowerów są produkowane w średnicy 5 mm jednak na życzenie klienta wykonamy każdy rodzaj średnicy. W naszej ofercie można znaleźć śrenice w zakresie 5-12 mm - im większa średnica tym kompletna linka wytrzymuje większe naprężenie. Pancerze zarówno do zmiany biegów jak i hamulca produkowane są różnych rozmiarach. Wymagana jest pewna ostrożność przy wymianie linki, gdyż na przykład, jedna końcówka o długości x mm regulatora i pewnej średnicy istniejącej już dźwigni zmiany biegów jest prawdopodobnie wykonana tylko do tego rozmiaru pancerza.
W naszej ofercie rozróżniamy podstawowe rodzaje pancerzy:
Pancerze Skręcane:
Pancerze Wzdłużne:
Pancerze "double spiral" składają się z dwóch warstw drutu, które są nawinięte wokół siebie, tworząc bardziej rozbudowaną spiralną strukturę. Ta konstrukcja zapewnia dodatkową giętkość i elastyczność w porównaniu do standardowych pancerzy, co jest ważne w przypadku linek licznika, które często muszą przemieszczać się w zakrętach i skomplikowanych trasach.
Linki licznika z pancerzami "double spiral" są stosowane, aby zapewnić dokładne wskazania na licznikach pojazdów, takich jak liczniki prędkości czy liczniki przebiegu. Dzięki zastosowaniu tego rodzaju pancerza, linek licznika są bardziej odporne na ścieranie i uszkodzenia, co przekłada się na ich dłuższą żywotność i niezawodność.
Wybór między pancerzami skręcanymi a wzdłużnymi zależy od specyfiki zastosowania i wymagań dotyczących elastyczności oraz odporności na zgniatanie. Oba rodzaje pancerzy mają swoje zastosowania w różnych częściach pojazdu, zapewniając optymalną wydajność w zależności od warunków i potrzeb użytkowania.
Chociaż można nabyć pojedyncze elementy zespołu linki, dostępne są gotowe linki zarówno hamulcowe jak i do zmiany biegów czy sprzęgła albo gazu. Zawierają one zwykle wewnętrzny drut na długości pancerza, i w zależności od ich celu stosowania, mają jedną lub więcej zainstalowanych zaślepek. Jednakże, w związku z szeroką gamą złączek będących w użyciu jest prawdopodobne, że te uniwersalna zaślepki linki, chociaż są odpowiednie do wielu sytuacji, nie będą odpowiednie do każdego celu, jak błędnie sugeruje ich nazwa. Są to uniwersalne zestawy naprawcze linki. Jednak zalecamy dorabianie linek według wzoru, wtedy jest pewność 100% dopasowania do potrzeb klienta. Skrócenie pancerzy wymaga użycia specjalnego ręcznego narzędzia, zaprojektowanych do wykonania prostopadłego cięcia bez zamykania otworu wejścia linki. To samo narzędzie jest używane do obcinania wewnętrznej linki stalowej.
Pancerze linek są zwyczajowo produkowane tylko w kolorze czarnym, chociaż można spotkać niektóre pancerze w innych kolorach - w Linmot wykonamy każdy kolor.
Sprawdź także: Liny stalowe nierdzewne oraz Liny stalowe ocynkowane
Leave a comment