Artykuł podkreśla znaczenie linki zmiany biegu oraz linki gazu w autobusach, szczególnie ze względu na ich długą...
-
MenuPowrót
- Strona główna
-
Bowden Cables Producer
-
-
Linki do pojazdów
- LINKA AUTOBUSU
-
LINKA BUDOWLANA
- LINKA BLOKADY RAMIENIA
- LINKA GASZENIA
-
LINKA GAZU
- LINKA GAZU CATERPILLAR
- LINKA GAZU ATLAS WEYCOR
- LINKA GAZU BOMAG
- LINKA GAZU CASE
- LINKA GAZU JCB,FASTRAC
- LINKA GAZU KOMATSU
- LINKA GAZU KRAMER
- LINKA GAZU LIEBHERR
- LINKA GAZU MANITOU
- LINKA GAZU MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU MIKASA
- LINKA GAZU NEW HOLLAND
- LINKA GAZU SCHAEFF
- LINKA GAZU TAKEUCHI
- LINKA GAZU TEREX-FERMEC
- LINKA GAZU VOLVO
- LINKA GAZU WACKER
- LINKA HAMULCA
- LINKA JAZDY PRZÓD TYŁ
- LINKA KLIMY
- LINKA KOLUMNY
- LINKA LEMIESZA
- LINKA MASKI
- LINKA NAPĘDU
- LINKA OTWIERANIA DRZWI
- LINKA PEDAŁU
- LINKA PŁUGA
- LINKA SCHOWKA
- LINKA SPRZĘGŁA
- LINKA STABILIZATORÓW
- LINKA STEROWANIA
- LINKA SZCZĘK ŁYŻKI
- LINKA ZAGĘSZCZARKI
- LINKA CIĘŻAROWA
- LINKA DO SAMOCHODU
-
LINKA DO TRAKTORÓW, KOMBAJNÓW
- LINKA BIEGU PEŁZAJĄCEGO
- LINKA BLOKADY
- LINKA DO TRAKTORKÓW JAPOŃSKICH
- LINKA DRZWI
-
LINKA GASZENIA
- LINKA GASZENIA C 360
- LINKA GASZENIA CASE
- LINKA GASZENIA CLAAS
- LINKA GASZENIA DEUTZ
- LINKA GASZENIA FARMER
- LINKA GASZENIA FARMTRAC
- LINKA GASZENIA FENDT
- LINKA GASZENIA FERGUSON
- LINKA GASZENIA FIAT
- LINKA GASZENIA FORD
- LINKA GASZENIA ISEKI
- LINKA GASZENIA JOHN DEERE
- LINKA GASZENIA KOJA
- LINKA GASZENIA KUBOTA
- LINKA GASZENIA L-1800/1650
- LINKA GASZENIA MF
- LINKA GASZENIA MINITRAKTORA
- LINKA GASZENIA MTZ
- LINKA GASZENIA NEW HOLLAND
- LINKA GASZENIA PRONAR
- LINKA GASZENIA RENAULT
- LINKA GASZENIA RVI
- LINKA GASZENIA SAME
- LINKA GASZENIA STEYR
- LINKA GASZENIA UNIWERSALNA
- LINKA GASZENIA URSUS
- LINKA GASZENIA VALTRA
-
LINKA GAZU
- LINKA GAZU CASE
- LINKA GAZU CLASS
- LINKA GAZU DEUTZ
- LINKA GAZU DEUTZ FAHR
- LINKA GAZU FARMER
- LINKA GAZU FENDT
- LINKA GAZU FIAT
- LINKA GAZU FORD
- LINKA GAZU ISEKI
- LINKA GAZU JOHN DEERE
- LINKA GAZU KIOTTI
- LINKA GAZU KOJA
- LINKA GAZU KUBOTA
- LINKA GAZU LAMBORGHINI
- LINKA GAZU LANDINI
- LINKA GAZU LOVOL
- LINKA GAZU MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU MC CORMICK
- LINKA GAZU MINITRAKTOR
- LINKA GAZU MITSUBISHI
- LINKA GAZU NEW HOLLAND
- LINKA GAZU PRONAR
- LINKA GAZU RENAULT
- LINKA GAZU ROZKWIT
- LINKA GAZU SAME
- LINKA GAZU VALTRA
- LINKA GAZU YAMAHA
- LINKA GAZU ZETOR
- LINKA GAZU KOSIARKI
-
LINKA GAZU NOŻNEGO
- LINKA GAZU NOŻNEGO 1
- LINKA GAZU NOŻNEGO CLAAS
- LINKA GAZU NOŻNEGO DEUTZ-FAHR
- LINKA GAZU NOŻNEGO FARMTRAC
- LINKA GAZU NOŻNEGO JOHN DEERE
- LINKA GAZU NOŻNEGO KOJA
- LINKA GAZU NOŻNEGO LANDINI
- LINKA GAZU NOŻNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU NOŻNEGO NEW HOLLAND
- LINKA GAZU NOŻNEGO PRONAR
- LINKA GAZU NOŻNEGO RENAULT
- LINKA GAZU NOŻNEGO URSUS
-
LINKA GAZU RĘCZNEGO
- LINKA GAZU RĘCZNEGO CASE
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FARMTRAC
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FENDT
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FIAT
- LINKA GAZU RĘCZNEGO KOJA
- LINKA GAZU RĘCZNEGO LANDINI
- LINKA GAZU RĘCZNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU RĘCZNEGO NAGLAK
- LINKA GAZU RĘCZNEGO NEW HOLLAND
- LINKA GAZU RĘCZNEGO PRONAR
- LINKA GAZU RĘCZNEGO URSUS
- LINKA GAZU RĘCZNEGO ZETOR
- LINKA GAZU WYKASZARKiI
- LINKA HAMULCA
- LINKA HAMULCA NAJAZDOWEGO
- LINKA HAMULCA NOŻNEGO
- LINKA HAMULCA POMOCNICZEGO
-
LINKA HAMULCA RĘCZNEGO
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO CASE
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO CLAAS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DAVID BROWN
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DEUTZ
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FARMER
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FARMTRAC
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FENDT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FIAT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FORD
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO JOHN DEERE
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO KOJA
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO LANDINI
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO NAGLAK
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO NEW HOLLAND
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO PRONAR
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO RENAULT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO SAME
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO SOLID WORKS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO STEYR
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO URSUS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO VALTRA
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO ZETOR
- LINKA HYDRAULIKI
- LINKA KABINY
- LINKA KOJA
-
LINKA LICZNIKA
- LINKA LICZNIKA C 328
- LINKA LICZNIKA C 330
- LINKA LICZNIKA C 360
- LINKA LICZNIKA C 385
- LINKA LICZNIKA CASE
- LINKA LICZNIKA CLAAS
- LINKA LICZNIKA DAVID BROWN
- LINKA LICZNIKA DEUTZ
- LINKA LICZNIKA DRONNINGBORG
- LINKA LICZNIKA FENDT
- LINKA LICZNIKA FIAT
- LINKA LICZNIKA FORD
- LINKA LICZNIKA JOHN DEERE
- LINKA LICZNIKA LAMBORGHINI
- LINKA LICZNIKA MASSEY FERGUSON
- LINKA LICZNIKA MF 235
- LINKA LICZNIKA NEW HOLLAND
- LINKA LICZNIKA RENAULT
- LINKA LICZNIKA ROLNICZY
- LINKA LICZNIKA SAME
- LINKA LICZNIKA SAMPO
- LINKA LICZNIKA T 25
- LINKA LICZNIKA VOLVO
- LINKA LICZNIKA ZETOR
- LINKA MASKI
- LINKA METALFACH
- LINKA MOTOWIDŁA
- LINKA NAGRZEWNICY
- LINKA OBROTOMIERZA
- LINKA ODPRĘŻNIKA
- LINKA ODŚNIEŻARKI
- LINKA OTWIERANIA DRZWI
- LINKA PODNOŚNIKA
- LINKA REDUKTORA
- LINKA REWERSU
- LINKA ROZDZIELACZA
- LINKA ROZDZIELACZA WOM
- LINKA SEPARATORA
- LINKA SKRZYNI BIEGÓW
-
LINKA SPRZĘGŁA
- LINKA SPRZĘGŁA CASE
- LINKA SPRZĘGŁA CAVO
- LINKA SPRZĘGŁA CLAAS
- LINKA SPRZĘGŁA CYNKOMET
- LINKA SPRZĘGŁA DEUTZ
- LINKA SPRZĘGŁA FARMER
- LINKA SPRZĘGŁA FARMTRAC
- LINKA SPRZĘGŁA FIAT
- LINKA SPRZĘGŁA HATTA
- LINKA SPRZĘGŁA JOHN DEERE
- LINKA SPRZĘGŁA KOJA
- LINKA SPRZĘGŁA LAMBORGHINI
- LINKA SPRZĘGŁA LANDINI
- LINKA SPRZĘGŁA MASSEY FERGUSON
- LINKA SPRZĘGŁA METALFACH
- LINKA SPRZĘGŁA MINITRAKTOR
- LINKA SPRZĘGŁA NEW HOLLAND
- LINKA SPRZĘGŁA PRONAR
- LINKA SPRZĘGŁA RENAULT
- LINKA SPRZĘGŁA SAME
- LINKA SPRZĘGŁA STEYR
- LINKA SPRZĘGŁA URSUS
- LINKA SPRZĘGŁA VOLVO
-
LINKA SPRZĘGŁA WOM
- LINKA SPRZĘGŁA WOM CASE
- LINKA SPRZĘGŁA WOM DAWID BROWN
- LINKA SPRZĘGŁA WOM DEUTZ-FAHR
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FARMER
- LINKA SPRZEGŁA WOM FARMTRAC
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FENDT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FIAT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM KUBOTA
- LINKA SPRZĘGŁA WOM LANDINI
- LINKA SPRZĘGŁA WOM MASSEY FERGUSON
- LINKA SPRZĘGŁA WOM NEW HOLLAND
- LINKA SPRZĘGŁA WOM RENAULT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM SAME
- LINKA SPRZĘGŁA WOM STEYR
- LINKA SPRZĘGŁA WOM URSUS
-
LINKA STEROWANIA
- LINKA STEROWANIA BRANSON
- LINKA STEROWANIA CASE
- LINKA STEROWANIA CLAAS
- LINKA STEROWANIA CRYSTAL
- LINKA STEROWANIA DAVID BROWN
- LINKA STEROWANIA DEUTZ
- LINKA STEROWANIA FARMTRAC
- LINKA STEROWANIA FENDT
- LINKA STEROWANIA JOHN DEERE
- LINKA STEROWANIA KOJA
- LINKA STEROWANIA LANDINI
- LINKA STEROWANIA MASSEY FERGUSON
- LINKA STEROWANIA METALFACH
- LINKA STEROWANIA NEW HOLLAND
- LINKA STEROWANIA ORSi
- LINKA STEROWANIA PRONAR
- LINKA STEROWANIA RENAULT
- LINKA STEROWANIA ROLNICZA
- LINKA STEROWANIA SULKY
- LINKA STEROWANIA TUZ
- LINKA STEROWANIA URSUS
- LINKA STEROWANIA HYDRAULIKĄ
- LINKA STEROWANIA OGRZEWANIEM
- LINKA STEROWANIA PODNOŚNIKIEM
- LINKA STEROWANIA POMPĄ
- LINKA STEROWANIA PRĘDKOŚCIĄ
- LINKA STEROWANIA PRZEDNIM NAPĘDEM
-
LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM CASE
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM DEUTZ
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FARMTRAC
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FENDT
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FERGUSON
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM JOHN DERE
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM LAMBORGHI
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM LANDINI
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM PRONAR
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM REANAULT
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM SAME
- LINKA STEROWANIA TRYBEM PEŁZANIA
- LINKA STEROWANIA WOM
- LINKA STEROWANIA ZAWOREM
- LINKA STEROWANIA ŁADOWACZEM CZOŁOWYM
- LINKA STERUJĄCA
- LINKA WKŁADU LICZNIKA
- LINKA WŁĄCZANIA SKRZYNI
- LINKA ZABEZPIECZENIA
- LINKA ZACIĄGU
- LINKA ZACZEPU
- LINKA ZAMKA
- LINKA ZAWORU
- LINKA ZAWORU SPRZĘGŁA
- LINKA ZAŁĄCZANIA
-
LINKA ZMIANY BIEGÓW
- LINKA ZMIANY BIEGU CASE
- LINKA ZMIANY BIEGU CLAAS
- LINKA ZMIANY BIEGU DEUTZ-FAHR
- LINKA ZMIANY BIEGU FARMTRACK
- LINKA ZMIANY BIEGU FORD
- LINKA ZMIANY BIEGU JOHN DEERE
- LINKA ZMIANY BIEGU LAMBORGHINI
- LINKA ZMIANY BIEGU MASSEY FERGUSON
- LINKA ZMIANY BIEGU NEW HOLLAND
- LINKA ZMIANY BIEGU RENAULT
- LINKA ZMIANY BIEGU SAME
- LINKA ZMIANY BIEGU STEYR
- LINKA ZMIANY BIEGU URSUS
- LINKA ZWALNIAJĄCA ZATRZASK
- LINKI ROLNICZE
- LINKA FORTSCHRITT
- LINKA HAMULCOWA PRZYCZEPY
-
LINKA MOTOCYKLA
- LINKA DO BUELL
- LINKA DO MOTOCYKLA TRIUMPH
- LINKA DO QUADA
-
LINKA DO SKUTERA
- LINKA DO SKUTERA CHIŃSKIEGO
-
LINKA DO SKUTERA EURO / JAPAN
- LINKA APRILIA
- LINKA BEELINE
- LINKA BENELLI
- LINKA BETA
- LINKA BRANSON
- LINKA CAGIVA
- LINKA CEZETA
- LINKA CPI
- LINKA DERBI
- LINKA GILERA
- LINKA HERO-PUCH
- LINKA HONDA
- LINKA ITALJET
- LINKA JAWA
- LINKA JUNAK
- LINKA KID
- LINKA MALAGUTI
- LINKA MBK
- LINKA MOTO CALIFORNIA
- LINKA MOTO GUZZI
- LINKA MOTORHISPANIA
- LINKA MV AGUSTA
- LINKA PEUGEOT
- LINKA PIAGGIO
- LINKA QUEST
- LINKA RIEJU
- LINKA ROMET
- LINKA S-FIVE
- LINKA SUZUKI SKUTER
- LINKA SWAN
- LINKA TRYTON
- LINKA VESPA
- LINKA WINNER
- LINKA YAMAHA
- LINKA DUCATI
- LINKA MOTOCYKLA BMW
- LINKA MOTOCYKLA HONDA
- LINKA MOTOCYKLA KAWASAKI
- LINKA MOTOCYKLA SUZUKI
- LINKA MOTOCYKLA YAMAHA
- LINKI DO MOTOCYKLA HARLEY
- LINKI DO MOTOCYKLI CROSS EDURO
- LINKA MULTICAR
- LINKA POJAZDU ZABYTKOWEGO
-
LINKA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA GAZU WÓZKA WIDŁOWEGO
-
LINKA HAMULCA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA HAMULCA BUŁGAR DV
- LINKA HAMULCA EAGLE
- LINKA HAMULCA GPW
- LINKA HAMULCA HYSTER
- LINKA HAMULCA JCB
- LINKA HAMULCA JUNGHEINRICH
- LINKA HAMULCA KOMATSU
- LINKA HAMULCA LINDE
- LINKA HAMULCA MITSUBISHI
- LINKA HAMULCA NISSAN
- LINKA HAMULCA RAK
- LINKA HAMULCA STEINBOCK
- LINKA HAMULCA TOYOTA
- LINKA HAMULCA WÓZKA PLATFORMOWEGO
- LINKA HAMULCA YALE
- LINKA HAMULCA ZREMB
- LINKA KIEROWNICY WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA LICZNIKA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA MASKI WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA SKRZYNI BIEGÓW WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA SPRZĘGŁA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA ZMIANY BIEGÓW WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA ŁODZI JACHTU
-
-
-
Liny stalowe
-
- Dorabianie linek
- O nas
- Kontakt
- Informacje
Ostatnie informacje
-
Cena linki zmiany biegu oraz linki gazu do autobusu
-
Pancerz Bawełniany2023-12-18
Dowiedz się gdzie kupić pancerz w oplocie bawełnianym, pancerz w oplocie z włókna, oryginalny pancerz w oplocie z włókna
-
Jak dobrać linę stalową do potrzeb?2023-12-06
Dowiedz się jak dobrać linę stalową do potrzeb?
-
Liny stalowe w motoryzacji2023-12-06
Prześledź rolę lin stalowych w motoryzacji, od linki hamulcowej po linki przekładni kierowniczej. Zrozum, dlaczego...
-
Liny stalowe w przemyśle morskim2023-12-06
Poznaj fascynujący świat zastosowań lin stalowych w przemyśle morskim. Odkryj, jak linie stalowe pełnią kluczową rolę...
-
Liny Stalowe w Konstrukcjach Budowlanych2023-12-06
Odkryj różnorodne zastosowania lin stalowych w budownictwie, od wzmocnienia betonu po konstrukcje mostów i wiaduktów....
-
Czym jest lina stalowa?2023-12-06
Poznaj rodzej lin stalowych dostępnych w ofercie Linmot
Kategorie
Szukaj
10 najczęstrzych problemów przekładni zmiany biegów
Określenie, jaki(e) problem(y) dotyczy(ą) mojego samochodu może wydawać się zadaniem niewykonalnym, szczególnie dla niedoświadczonych oczu i uszu przeciętnego kierowcy. Pomocne może być wyobrażenie sobie mechanizmów wnętrza twojego samochodu na podobieństwo wnętrza organizmu ludzkiego. Na przykład, jeżeli masz ból w klatce piersiowej, może to wskazywać na pewną ilość problemów zdrowotnych, natomiast jeśli ból występuje łącznie z trudnościami oddechowymi, to najbardziej prawdopodobną przyczyną jest astma (lub coś bardzo podobnego). W podobny sposób diagnozowane są problemy motoryzacyjne. Problemy, które dotyczą układów mechanicznych typowo sygnalizują wyraźne wrażenia i dźwięki, które są wskaźnikami, że dany proces nie przebiega zgodnie z założeniem. Gdy tylko zauważysz, że coś jest „nie tak” z funkcjonowaniem twojego pojazdu, to pora na określenie problemu i znalezienie sposobu jej usunięcia.
Diagnozowanie usterek samochodu samemu może wydawać się rzeczą niemożliwą, ale spróbuj o tym pomyśleć w kategorii własnego ciała. Na przykład, kiedy twój żołądek zaczyna bez ostrzeżenia boleć, to prawdopodobnie zaczniesz myśleć o ostatniej rzeczy, jaką jadłeś, aby określić przyczynę bólu. Podobny sposób myślenia ma zastosowanie w diagnozowaniu usterek w samochodzie. W momencie zauważenia czegoś nienormalnego, musisz zacząć rozważanie problemu i szukanie sposobu jego usunięcia .
Automatyczny układ odcinania napędu twojego samochodu jest złożonym układem mechanicznym, który steruje przekazaniem mocy z silnika na wał napędowy. Doznaje on większego zużycia w czasie niż większość innych części twojego pojazdu na skutek ciepła i tarcia wytwarzanego przez wiele poruszających się i oddziałujących na siebie elementów składowych. Główne problemy wynikną, jeśli twoja przekładnia nie jest dobrze konserwowana i/lub symptomy problemu wkrótce po wystąpieniu nie są sprawdzane przez fachowca.
Naprawy lub wymiany przekładni są kłopotliwe, stresujące i zazwyczaj kosztowne, dlatego dobrym pomysłem jest zwracanie uwagi na każdy objaw, który wydaje się nienormalny. Przestrzeganie zalecanych procedur obsługi i harmonogramów przewidzianych dla zapobiegania problemom pomoże w przedłużeniu trwałości przekładni, lepszym działaniu i spowoduje mniej napraw w okresie eksploatacji. Jak powiedziano, jeżeli masz jakieś kłopoty z samochodem, ważna jest znajomość najczęściej występujących typów problemów z przekładnią, aby je łatwo zdiagnozować i usunąć. Poniżej podano 10 symptomów usterek w przekładni i na jakie objawy powinieneś zwrócić uwagę .
- Brak reakcji
Czy kiedykolwiek podczas jazdy zauważyłeś, że samochód wchodzi na bieg z wahaniem lub odmawia wejścia na bieg? Jeśli tak, to zdecydowanie coś jest nie w porządku. W momencie, gdy kierowca wybiera jazdę z pozycji parkowania, samochód powinien wejść natychmiast na właściwy bieg. Przy przekładni automatycznej możesz zauważyć, że w czasie przechodzenia na jazdę lub parkowanie występuje opóźnienie przed wyczuciem zazębienia kół przekładni. Zwykle dotyczy to układu przełożenia. Przekładnie ręczne mogą wykazywać taki sam brak reakcji, ale po wejściu na bieg obroty silnika nagle wzrosną, ale samochód nie będzie poruszał się tak szybko, jak słychać to po pracy silnika. Zastanów się wtedy czy nie dorobić linki zmiany biegów w LINMOT. Zwykle jest to spowodowane sprzęgłem, które wymaga wymiany, ale czasami może wskazywać na poważniejszy problem.
- Jęczenie, stukanie i buczenie
Nie jest możliwe dokładne określenie jaki dźwięk będzie wydawać twój samochód, gdy wystąpi problem z przekładnią, ale jedna rzecz jest pewna, że pomyślisz “Nie słyszałem tego dźwięku nigdy przedtem” kiedy to zauważysz. Wydawane dźwięki różnią się w szerokim zakresie pomiędzy różnymi wykonaniami i modelami, ale najlepszym sposobem ich opisania jest to, że prawdopodobnie usłyszysz buczenie, brzęczenie lub jęczenie.
Ręczne przekładnie będą wydawać dźwięki, które można opisać jako nieco bardziej mechaniczne, brzmiące głośniej i gwałtowniej. Stukanie, które słychać przy zmianie biegów, prawie zawsze pochodzi z przekładni, podczas gdy przeguby uniwersalne równobieżne lub układ różnicowy mogą być źródłem, jeżeli stukanie pochodzi od spodu twojego pojazdu.
Jak już wspomniano, zawsze jest najlepiej zdiagnozować problem i naprawić usterkę jak najszybciej, a nie czekać, aż później “znajdziesz czas ” lub “będziesz mieć pieniądze”. Jeżeli będziesz zwlekał, to rzecz, która mogłaby być stosunkowo niedrogą naprawą może łatwo stać się znacznie droższą. Lepiej jest dorobić linkę zmiany biegów w Linmot
- Wyciek/Niski stan płynu
Płyn w nowej przekładni automatycznej. Wyciek płynu jest prawdopodobnie najbardziej rozpoznawalnym symptomem i powinien być usunięty jak najszybciej. Dopuszczenie do wycieku płynu jest jedną z najczęstszych przyczyn uszkodzeń przekładni. Płyn do automatycznej przekładni (ATF) stanowi krwioobieg przekładni, ponieważ smaruje, czyści i warunkuje uszczelnienia, oraz działa jako płyn hydrauliczny. Bez niego (lub nawet, gdy jest go za mało), silnik zaciera się i przestaje zupełnie pracować.
ATF ma kolor jasno czerwony, przezroczysty i ma nieco łagodny zapach, jeżeli wszystko pracuje prawidłowo. Jeżeli to wykryjesz na drodze przejazdu, to jedyną rzeczą, którą trzeba zrobić jest zatkanie dziury. Jeżeli płyn jest ciemny i/lub pachnie spalenizną, to czas na wymianę płynu lub może być potrzebne płukanie i naprawy. W celu sprawdzenia czy masz niski stan płynu, należy przejechać samochodem krótki dystans, aby płyn się zagrzał, a następnie podnieść maskę i odczytać wskazanie na prętowym wskaźniku poziomu (upewnij się, czy pojazd stoi na poziomej powierzchni). W przeciwieństwie do oleju silnikowego płyn przekładniowy nie jest spalany, ani zużywany przez samochód więc, gdy poziom jest niski, to musi być gdzieś wyciek, który trzeba naprawić. Zaleca się, aby dopełniać płyn nawet, gdy istnieje wyciek, aby mieć pewność, że jest go dostatecznie dużo do poprawnej pracy przekładni, zanim się go usunie.
Aby sprawdzić poziom płynu przy ręcznej przekładni, należy dokonać sprawdzenia przy skrzyni biegów (zwykle przez korek wlewowy) - nie prętowym wskaźnikiem pod maską.
- Zgrzytanie i drgania
Samochód powinien jechać równo bez jakichkolwiek szarpnięć i nie powinno być żadnych zgrzytów. To wszystko sugeruje, że jest problem z przekładnią zębatą. Ręczne przekładnie zwykle wykazują problem wytwarzając hałas lub odczucie zgrzytania kiedy nastawiasz bieg. Jeśli zgrzytanie pojawia się po załączeniu sprzęgła i włączeniu biegu, to może oznaczać, że trzeba wymienić sprzęgło, lub je uregulować. Jak powiedziano, to również może wskazywać na kilka innych przyczyn, włącznie z uszkodzeniem lub zużyciem synchronizatorów kół zębatych. Prawdopodobnie wyciek płynu nie wymaga naprawy czy regeneracji linki zmiany biegów.
Przekładnie automatyczne działają nieco inaczej. Nie wywołują hałasu zgrzytania, ale prawdopodobnie poczujesz, że najpierw upływa trochę czasu nim wejdzie na bieg, zamiast typowych płynnych przejść. Gdy problem narasta, przejścia na następny bieg odbywają się przy większych wstrząsach i drganiach. Istnieje kilka innych przyczyn zgrzytania lub drgania, ale odpowiednim kierunkiem działania jest nadal przegląd i obsługa serwisowa.
Woń spalenizny
Objaw problemów przekładni, polegający na wydobywaniu się woni spalenizny z twojego samochodu jest powodem do niepokoju. Przegrzanie płynu przekładniowego jest jedną z przyczyn woni spalenizny. Płyn przekładniowy wspomaga smarowanie i chłodzenie części, co zapobiega ich zużyciu i uszkodzeniu. Jeżeli płyn ulegnie zepsuciu, układ nagrzewa się, co prowadzi do zwiększenia tarcia i działania korozyjnego, a także tworzy dodatkowy osad i zanieczyszczenia. Jeśli się o to nie zadba, przekładnia może w końcu na tyle się uszkodzić, że ulegnie całkowitej awarii. Końcowym rezultatem jest kosztowna wymiana. Najczęstsze przyczyny obejmują niski poziom oleju lub stosowanie niewłaściwego gatunku/typu płynu. Aby to sprawdzić, patrz instrukcje powyżej w sekcji Niski poziom płynu/Wyciekający płyn.
- Trudności włączenia biegu
Jeżeli samochód nie wejdzie na bieg po załączeniu sprzęgła i próbach poruszania drążkiem, popatrz na płyn, aby upewnić się, że ma właściwy poziom. Jedną z przyczyn może być zerwanie linki zmiany biegów. Aby naprawić ten problem skontaktuj się z LINMOT gdzie szybko i tani dorobisz linki zmiany biegu. Inne przyczyny obejmują stosowanie płynu o niewłaściwej gęstości (niewłaściwego typu), oraz linki sprzęgła lub cięgieł zmiany biegów wymagające regulacji. Źródłem problemu może być również system komputerowy pojazdu. Jeżeli sprawdziłeś już płyn, możesz próbować zresetować system. W tym celu odłącz baterię i pozostaw ją na trzydzieści minut. Następnie ponownie podłącz ją i pozwól, aby system sam się zresetował. Zwykle zajmuje to około trzydzieści minut. Jeżeli to również nie pomaga, wówczas jest pora udać się do mechanika.
- Sprawdź lampkę silnika
Lampka kontrolna silnika znajdująca się na desce rozdzielczej twojego samochodu jest doskonałym wczesnym wskaźnikiem, że coś złego ma się stać (albo już się stało) w twoim samochodzie, a konkretnie w przekładni. Chociaż lampka zapala się z wielu innych powodów, niż dotyczących przekładni, jest ważne, aby nie ignorować tego pomocnego ostrzeżenia. W różnych miejscach silnika samochodowego rozmieszczone są czujniki i alarmują komputer, jeżeli wykryją nietypowy przebieg konkretnego procesu. Czujniki na przekładni mogą wykryć najlżejsze drgania i wibracje, których nie jesteś w stanie zobaczyć lub wyczuć.
Zaprowadź pojazd na przegląd. Tam fachowcy dokonają przeglądu przy użyciu podobnych narzędzi diagnostycznychn oraz komputera samochodowego i natychmiast powiedzą, co się dzieje. Jeżeli wolisz zdiagnozować problem sam (oraz zaoszczędzić drogi do mechanika) możesz kupić narzędzie diagnostyczne do skanowania, które włącza się do panelu przyrządu po stronie kierowcy i w odpowiedzi uzyskuje kod odpowiadający części wymagającej zwrócenia na nią uwagi. Jakkolwiek postąpisz to nie zakładaj, że lampka kontrolna silnika może poczekać, ponieważ może cię ostrzegać przed poważnym problem w niedalekiej przyszłości.
Przekładnia hałasuje w pozycji neutralnej
Szczęśliwie, przekładnia, która hałasuje (wydaje “uderzenia”) gdy jest w neutralnej pozycji, może mieć proste i niedrogie rozwiązanie, a mianowicie dolanie trochę płynu, lub jego wymiana. To może wystarczyć, tak jak w kilku innych przypadkach z tej listy. Jeżeli to nie pomaga, to przekładnia może wymagać fachowej uwagi w celu wymiany zużytych części, najczęściej łożysk, kół zębatych, lub wstecznego koła pośredniczącego.
Poślizg biegów
Przekładnia pozostaje na wybranym biegu aż do zmiany dokonanej przez kierowcę (ręcznie) lub komputer (automatycznie). Jeżeli przekładnia samorzutnie włącza się i wyłącza się z biegu (lub po prostu wyskakuje w pozycję neutralną) podczas jazdy, nie muszę mówić, że jest to poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Gdy potrzebujesz nacisnąć na gaz, aby uniknąć groźnej sytuacji, musisz dostarczyć moc na koła jezdne, i tyle. Przyczyną może być zużycie lub awaria cięgna zmiany biegów. Jak najszybciej zaprowadź samochód do przeglądu i naprawy.
Ślizganie sprzęgła
Ślizganie sprzęgła opisuje objaw odczuwany przy ręcznych przekładniach, który dotyczy nie wystąpienia rozłączenia tarczy sprzęgła od koła zamachowego przy naciśniętym pedale sprzęgła. Sprzęgło nadal obraca się razem z silnikiem, co utrudnia lub uniemożliwia zmianę biegów. Trudności tej towarzyszy zgrzytanie przy każdej próbie zmiany biegu. Na szczęście, usunięcie tej usterki jest znacznie mniej kosztowne niż naprawa w wielu innych sytuacjach. Najczęściej przyczyną tego jest zbyt duży luz pedału sprzęgła. Przy zbyt dużym luzie sprzęgła, linka pomiędzy tarczą sprzęgła i pedałem nie może odciągnąć tarczy sprzęgła od koła zamachowego.
W tym przypadku do konfiguracji silnik z przodu z napędem na tylne koła oraz synchronizowanym biegiem wstecznym została wybrana współosiowa skrzynia biegów, aby móc lepiej objaśnić zasadę działania układu. Obecnie, w większości skrzyń biegów, zmiana biegów w skrzyni za pomocą drążków cięgłowych jest mniej powszechna od zmiany biegów przy pomocy dwóch cięgien Bowdena. Chociaż system drążkowy jest z zasady łatwiejszy w obsłudze, to system cięgnowy daje większą elastyczność konstrukcji i prawdopodobnie niższe koszty.
Poniżej przyczyny uszkodzeń:
-
Problem z płynem przekładniowym: Niewłaściwa ilość lub stan płynu przekładniowego może prowadzić do problemów z pracą przekładni. Niski poziom płynu lub jego zanieczyszczenie może wpływać na efektywność przekładni.
-
Uszkodzone sprzęgła lub klocki: Automatyczne przekładnie używają sprzęgieł lub klocków, które mogą ulec zużyciu w wyniku normalnego użytkowania. Uszkodzone sprzęgło może prowadzić do trudności w zmianie biegów.
-
Problemy z elektroniką: Współczesne automatyczne przekładnie są często kontrolowane przez systemy elektroniczne. Problemy z czujnikami, sterownikami lub innymi komponentami elektronicznymi mogą prowadzić do niestabilnej pracy przekładni.
-
Usterki mechaniczne: Zawory, przekładnie planetarne, wały korbowe czy inne elementy mechaniczne mogą ulec zużyciu lub uszkodzeniu, co wpływa na ogólną wydajność przekładni.
-
Problemy z momentem obrotowym: Nieregularny moment obrotowy lub problem z konwerterem momentu obrotowego może powodować trudności w przełączaniu biegów.
-
Niestabilne działanie hydrauliczne: W przypadku przekładni hydraulicznych, problemy z układem hydraulicznym mogą wpływać na prawidłową pracę przekładni biegów.
-
Zablokowane zębatki: Mechanizmy przekładni planetarnej mogą ulec zablokowaniu z powodu zanieczyszczeń lub uszkodzeń, co prowadzi do problemów z przełączaniem biegów.
-
Uszkodzenia wewnętrzne: Wewnętrzne uszkodzenia mechaniczne lub zużycie łożysk mogą wpływać na ogólną wydajność przekładni biegów.
Related posts
-
Czym jest zmęczenie przekładni?
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-28Silniki zaburtowe łodzi wytwarzają duży moment obrotowy, który jest znaczącym obciążeniem dla układu sterowania i...Czytaj więcej
-
Naprawa Sterociągu w układzie sterowania łodzi
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Zachować sterociągi w dobrym stanie technicznym to poważne wyzwanie. Zastosuj się to poniższych wskazówek a będziesz...Czytaj więcej
-
Sterociągi
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Ci, którzy pływają na jachtach i łódkach nie zwracają uwagi na sposób w jaki kierują swoim statkiem tak długo jak...Czytaj więcej
-
Rodzaje najbardziej popularnych przekładni
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Przekładnia z kołami zębatymi redukcyjnymi. W tej przekładni jedno albo dwa koła są zazębione z bębnem sterującym,...Czytaj więcej
-
Gdzie możemy żeglować w Polsce?
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Z polskich rzek głównie Odra i Wisła, z niektórymi dopływami. Lokalnie dla małych łódek żeglowne są prawie wszystkie...Czytaj więcej
Skomentuj