Ostatnie informacje

Sterociągi

Ci, którzy pływają na jachtach i łódkach nie zwracają uwagi na sposób w jaki kierują swoim statkiem tak długo jak płyną w pożądanym przez siebie kierunku.
Mówią w dwóch słowach kierowanie statkiem wyznacza kierunek łódce podczas skrętu kierownicą i tak jak inne mechanizmy na statku potrzebują regularnie przeglądu, czyszczenia podczas sezonu na pływanie.
Kierownica, która znajduje się na pokładzie statku czy łodzi jest częścią przekładni, która łączy ze sobą mechaniczny, elektryczny albo system, który steruje łodzią, to znaczy zmienia jej kierunek jazdy. Łodzie z pozaburtowym silnikiem, steruje się w ten sposób, że ten silnik obraca
się na boki i w ten sposób zmienia kierunek płynięcia.
Sterociągi LINMOT to standardowe części zamienne łodzi, które dzięki swojej wysokiej jakości wykonania zmniejszają koszt eksploatacji.
Bez względu jednak na to, czy łódź wyposażona jest w silnik zaburtowy czy inną metodę napędu a także czy łódź jest twoją własnością czy może jest wynajmowana na jednodniową wycieczkę bądź długie rejs - to dobry pomysł aby nauczyć się jak działa system sterowania łodzią. Zawsze warto zrozumieć gdzie znajdują się poszczególne elementy, aby móc je łatwo naprawić, gdy ster podczas rejsu zaprowadzi cię na manowce.
Pamiętaj, aby używać jedynie sterociągów z gwarancją LINMOT.
Ster łodzi można nazwać systemem elementów na który składają się:
kierownica, przekładnia, sterociąg oraz łączniki sterociągu. Wszystkie te części służą połączeniu kierownicy z silnikiem. Najbardziej istotnym elementem tej układanki jest przekładnia, która zmienia obrót kierownicy w ruch pchająco - ciągnący
sterociągu, który sprawia, że silnik przechyla się z lewej na stronę prawą stosownie do pożądanego kierunku trasy. Większość przekładni jest typu obrotowego to znaczy używają kół zębatych, aby za pośrednictwem sterociągu w prawić w ruch ster. Rodzaje najbardziej popularnych
przekładni w kolejnym poście.

Skomentuj