Ostatnie informacje

Problemy z przekładnią zmiany biegów

 Problemy związane ze zmianą biegów, takie jak:

  • pojazd nie wchodzi na bieg, pojazd pozostaje na biegu
  • zgrzytanie kół zębatych przy ręcznej zmianie biegów lub przy automatycznej zmianie biegów
  • pedał sprzęgła nie pracuje poprawnie i występuje opóźnienie przy zmianie biegu,

mogą być wszystkie objawami problemów przekładni, które należy skonsultować z fachowcem serwisu przekładni.

Problemy dotyczące  przekładni mogą być powodem poślizgu kół zębatych. Ona steruje przepływem płynu przez przekładnię, więc jeżeli koła zębate nadal ślizgają się mimo stwierdzenia braku wycieków z przekładni, to może występować problem z lubrykantem. W przekładni ręcznej poślizg kół zębatych mogą powodować zużyte lub wyciągnięte linki, oczka linek lub pogięte linki. W tej sytuacji konieczne jest wymiana linki zmiany biegów poprzez jej regenerację lub dorobienie linki zmiany biegu.

Sprzęgło o spowolnionym działaniu – sprzęgło, które nie odłącza od koła zamachowego również powoduje problemy z kołami zębatymi. Sprzęgło umożliwia kierowcy ręczną zmianę biegów, lub w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów przestawia biegi, gdy prędkość wzrasta. Jeżeli sprzęgło funkcjonuje nieprawidłowo, samochód nie będzie miał optymalnej zmiany biegów. Im dłużej występuje problem ze zmianą biegów, tym więcej szkód może to spowodować w układzie roboczym. Im szybciej naprawi się problem związany ze zmianą biegów, tym lepiej jest dla pojazdu. Dlatego konieczne jest utrzymywanie linek zmiany biegu w odpowiednim stanie technicznym. Wymiana linek zmiany biegów to kosztowna usługa, dlatego warto postawić na sprawdzonego producenta. Linmot dorabia linki zmiany biegu od wielu lat.

Przy nowszych pojazdach z elektronicznym monitorowaniem układów zmiany biegów należy układy sprawdzać przy każdym problemie z okablowaniem, ponieważ każdy sygnał elektroniczny z czujników może mieć wpływ na pracę przekładni. Jeżeli nie ma problemu w układzie elektronicznym, wówczas specjaliści serwisu mogą dalej diagnozować problem w układzie mechanicznym, szukając usterki w przekładni.

Przy starszych pojazdach bez komputerowo sterowanej przekładni, zmiana biegu zbyt wczesna lub zbyt późna wymaga czasami regulacji linki przepustnicy. Jest to rzadki przypadek, ponieważ na ogół linki nie zmieniają ustawienia chyba, że wystąpi wypadek lub przypadkowe przestawienie przy innych pracach naprawczych.

Skomentuj