Ostatnie informacje

Rodzaje najbardziej popularnych przekładni

- Przekładnia z kołami zębatymi redukcyjnymi. W tej przekładni jedno albo dwa koła są zazębione z bębnem sterującym, który obraca sterociągiem. Tego typu
przekładnie potrzebują dużych rozmiarów obudowy pod kokpitem sterującym, dlatego też najczęściej nie będą odpowiednie dla małych, których kokpity są zazwyczaj obarczone dużą ilością wskaźników i przycisków stłoczonych na niewielkim obszarze. Nieważne czy czujniki bądź potencjometry będą typu analogowego czy elektronicznego oraz czy będą one zlokalizowane ponad czy obok kierownicy sterującej. One dostarczają informacji kierującemu na temat
obrotów silnika, prędkości oraz generalnego stanu łodzi takiego jak stan zużycia paliwa.
Przekładnie z kołami redukcyjnymi dobrze wpółpracują ze sterociągami LINMOT
- Przekładnia planetarna to trzy albo więcej koła zębate, które
zazębiają się z bębnem aby wprawić w ruch sterociąg. Takie
rozwiązanie zabiera znacznie mniej miejsca, dlatego jest stosowane w łodziach z niewielkimi kokpitami. To rozwiązanie zużywa się znacznie szybciej a także znacznie szybciej dochodzi do szkodliwe luzu w porównaniu do standardowej przekładni z kołami zębatymi redukcyjnymi. Tylko sterociągi marki LINMOT zapewnią płynną pracę układu sterociągu.

Skomentuj