Ostatnie informacje

INSTALACJA LINEK MOTOCYKLOWYCH ORAZ ZALECENIA DOTYCZĄCE KONSERWACJI

Poniższe zalecenia podane są jako wskazówki ułatwiające instalowanie i regulację Twoich linek oraz jako upewnienie się, że będziesz korzystał z produktów firmy Linmot w jak najlepszy sposób

  1. Zidentyfikuj Uszkodzenie: Określ, która linka wymaga wymiany. Może to być linka hamulcowa, sprzęgła lub gazowa.

  2. Znajdź Źródło Problemu: Sprawdź, czy problem wynika z samej linki, czy może z elementów jak uchwyt, klamka czy mechanizm.

  3. Odkręć Elementy Mocujące: Jeśli linka jest przymocowana śrubami lub klamrami, użyj odpowiednich narzędzi, aby je odkręcić.

  4. Usunij Starą Linkę: Odkręć elementy mocujące i usuń starą linkę z uchwytów i prowadnic.

  5. Zainstaluj Nową Linkę: Zamocuj nową linkę w miejscu starej, upewniając się, że jest dokładnie takiej samej długości i typu.

  6. Zamocuj Elementy: Przymocuj nową linkę, używając śrub lub innych elementów mocujących, które były wcześniej odkręcone.

  7. Naciągnij Linkę: Upewnij się, że linka jest naciągnięta odpowiednio, aby zapewnić skuteczne działanie systemu hamulcowego, sprzęgła lub gazu.

  8. Przetestuj Działanie: Sprawdź, czy nowa linka działa poprawnie, testując odpowiedni system na motocyklu.

Pamiętaj, że dokładne kroki mogą się różnić w zależności od marki, modelu i typu motocykla. Zawsze sprawdzaj instrukcję obsługi motocykla lub skonsultuj się z profesjonalnym mechanikiem, jeśli nie jesteś pewien, jak przeprowadzić wymianę linki w konkretnym przypadku.

INSTALACJA NOWEJ LINKI

  • Zanotuj, w jakich miejscach jest prowadzona oryginalna linka.

  • Sprawdź, czy ogólne wymiary są takie same jak w przypadku starej linki. Wewnętrzne długości linek mogą się nieco różnić, ponieważ stare linki rozciągają się nieznacznie w miarę upływu czasu.

  • Przed instalacją nowej linki, trzymaj linkę w pozycji pionowej i użyj kilku kropli lekkiego oleju "3 w 1" w celu smarowania linki wewnętrznej. Przesuwaj linkę wewnętrzną w górę i w dół, aby ułatwić rozprowadzenie oleju w dół linki.

  • Gdy nowa linka jest gotowa do zamocowania, należy ją starannie poprowadzić. W większości przypadków linkę prowadzi się w taki sam sposób, jak starą. Upewnij się, że linka w sposób swobodny osiągnie zamierzone połączenie.

  • Jeśli oryginalne prowadzenie linki przebiega przez źródło ciepła, upewnij się, że istnieje odpowiednia odległość pomiędzy linką a źródłem ciepła.

  • Jeśli do poprowadzenia linki są wymagane obejmy do linek, pozostaw je luźno, aby linka mogła się poruszać. Zbyt ciasne ustawienie będzie ograniczać działanie linki i jej możliwości ruchu wraz z ruchem kierownicy.

  • W przypadku linek przepustnicy typu Push-Pull / Open-Close należy najpierw zawsze podłączyć i wyregulować linkę pull/open tam, gdzie jest to możliwe.

  • W miejscach, gdzie nyple wymagają smarowania w dźwigniach lub połączeniach linki, należy używać niewielkiej ilości smaru na bazie miedzi. Unikaj używania ciężkich smarów, ponieważ przyciągają one brud, ograniczają ruch nypli i powodują nadmierne zużycie oraz wywierają nacisk na nypel i linkę.

  • Po zainstalowaniu linki sprawdź,czy nie powoduje ona blokady kierownicy oraz sprawdź działanie linki w obu skrajnych położeniach kierownicy. Sprawdź, czy linka nie napina się, a jej działanie nie jest zakłócone. Jeśli jest spełniony jeden z powyższych warunków, sprawdź prowadzenie linki oraz jej regulację i upewnij się, że wszystkie nyple znajdują się we właściwych miejscach.

KONSERWACJA

Konserwacja linek ma zasadnicze znaczenie dla przedłużenia żywotności linki i utrzymania jej działania.

  • Motocykle typu MXPo zakończeniu wydarzenia rajdowego lub jak najczęściej, jak to możliwe po zakończeniu mycia ciśnieniowego, wyjmij linki z motocykla i przepłucz je wzdłuż za pomocą WD40. Płucz je tak długo, aż płyn będzie czysto przechodził przez linkę. Gdy linki będą już czyste, nasmaruj je ponownie za pomocą lekkiego oleju "3 w 1" i sprawdź miejsca prowadzenia kabla. Należy również nasmarować nyple w miejscach, w których jest to wymagane, za pomocą smaru na bazie miedzi.

Motocykle wyścigowe Podczas serwisowania lub po zakończeniu mycia ciśnieniowego, wyjmij linki z motocykla i przepłucz je wzdłuż za pomocą WD40. Płucz je tak długo, aż płyn będzie czysto przechodził przez linkę. Gdy linki będą już czyste, nasmaruj je ponownie za pomocą lekkiego oleju "3 w 1" i sprawdź miejsca prowadzenia kabla. Należy również nasmarować nyple w miejscach, w których jest to wymagane, za pomocą smaru na bazie miedzi.

  • Motocykle szosoweNa początku i na końcu sezonu letniego, wyjmij linki i przepłucz je za pomocą WD40. Gdy linki będą już czyste, nasmaruj je za pomocą lekkiego oleju ogólnego przeznaczenia "3 w 1" oraz nasmaruj nyple w miejscach, w których jest to wymagane, za pomocą smaru na bazie miedzi. Zwróć uwagę, że nyple beczułkowe muszą mieć możliwość swobodnego obracania się w dźwigni.

Nie używaj ciężkich olejów silnikowych, lubrykantów do smarowania łańcuchów lub smarów w celu smarowania linek, ponieważ przyciągnie to brud, zwiększy zużycie linek i zmniejszy zakres ich funkcjonowania. Pamiętaj: linki są elementem serwisowym i powinny być wymieniane w regularnych odstępach czasu.

Jeśli masz wątpliwości co do instalacji linki, skontaktuj się z najbliższym wykwalifikowanym mechanikiem motocyklowym.

Skomentuj