Linmot – producent linek hamulcowych i mechanizmów regulujących Linmot to renomowany producent linek hamulcowych oraz...











Linmot – producent linek hamulcowych i mechanizmów regulujących Linmot to renomowany producent linek hamulcowych oraz...
Balkoniki i chodziki rehabilitacyjne – kluczowe wsparcie dla osób z ograniczoną mobilnością Balkoniki i chodziki...
Łóżka szpitalne są kluczowym elementem wyposażenia placówek medycznych, wpływając na komfort pacjentów i efektywność...
Linmot oferuje wysokiej jakości cięgna ciągowe i pchające, idealne do zastosowań w motoryzacji, maszynach i...
Artykuł podkreśla znaczenie linki zmiany biegu oraz linki gazu w autobusach, szczególnie ze względu na ich długą...
Dowiedz się gdzie kupić pancerz w oplocie bawełnianym, pancerz w oplocie z włókna, oryginalny pancerz w oplocie z włókna
Dowiedz się jak dobrać linę stalową do potrzeb?
Prześledź rolę lin stalowych w motoryzacji, od linki hamulcowej po linki przekładni kierowniczej. Zrozum, dlaczego...
Poniższe zalecenia podane są jako wskazówki ułatwiające instalowanie i regulację Twoich linek oraz jako upewnienie się, że będziesz korzystał z produktów firmy Linmot w jak najlepszy sposób
Zidentyfikuj Uszkodzenie: Określ, która linka wymaga wymiany. Może to być linka hamulcowa, sprzęgła lub gazowa.
Znajdź Źródło Problemu: Sprawdź, czy problem wynika z samej linki, czy może z elementów jak uchwyt, klamka czy mechanizm.
Odkręć Elementy Mocujące: Jeśli linka jest przymocowana śrubami lub klamrami, użyj odpowiednich narzędzi, aby je odkręcić.
Usunij Starą Linkę: Odkręć elementy mocujące i usuń starą linkę z uchwytów i prowadnic.
Zainstaluj Nową Linkę: Zamocuj nową linkę w miejscu starej, upewniając się, że jest dokładnie takiej samej długości i typu.
Zamocuj Elementy: Przymocuj nową linkę, używając śrub lub innych elementów mocujących, które były wcześniej odkręcone.
Naciągnij Linkę: Upewnij się, że linka jest naciągnięta odpowiednio, aby zapewnić skuteczne działanie systemu hamulcowego, sprzęgła lub gazu.
Przetestuj Działanie: Sprawdź, czy nowa linka działa poprawnie, testując odpowiedni system na motocyklu.
Pamiętaj, że dokładne kroki mogą się różnić w zależności od marki, modelu i typu motocykla. Zawsze sprawdzaj instrukcję obsługi motocykla lub skonsultuj się z profesjonalnym mechanikiem, jeśli nie jesteś pewien, jak przeprowadzić wymianę linki w konkretnym przypadku.
INSTALACJA NOWEJ LINKI
Zanotuj, w jakich miejscach jest prowadzona oryginalna linka.
Sprawdź, czy ogólne wymiary są takie same jak w przypadku starej linki. Wewnętrzne długości linek mogą się nieco różnić, ponieważ stare linki rozciągają się nieznacznie w miarę upływu czasu.
Przed instalacją nowej linki, trzymaj linkę w pozycji pionowej i użyj kilku kropli lekkiego oleju "3 w 1" w celu smarowania linki wewnętrznej. Przesuwaj linkę wewnętrzną w górę i w dół, aby ułatwić rozprowadzenie oleju w dół linki.
Gdy nowa linka jest gotowa do zamocowania, należy ją starannie poprowadzić. W większości przypadków linkę prowadzi się w taki sam sposób, jak starą. Upewnij się, że linka w sposób swobodny osiągnie zamierzone połączenie.
Jeśli oryginalne prowadzenie linki przebiega przez źródło ciepła, upewnij się, że istnieje odpowiednia odległość pomiędzy linką a źródłem ciepła.
Jeśli do poprowadzenia linki są wymagane obejmy do linek, pozostaw je luźno, aby linka mogła się poruszać. Zbyt ciasne ustawienie będzie ograniczać działanie linki i jej możliwości ruchu wraz z ruchem kierownicy.
W przypadku linek przepustnicy typu Push-Pull / Open-Close należy najpierw zawsze podłączyć i wyregulować linkę pull/open tam, gdzie jest to możliwe.
W miejscach, gdzie nyple wymagają smarowania w dźwigniach lub połączeniach linki, należy używać niewielkiej ilości smaru na bazie miedzi. Unikaj używania ciężkich smarów, ponieważ przyciągają one brud, ograniczają ruch nypli i powodują nadmierne zużycie oraz wywierają nacisk na nypel i linkę.
Po zainstalowaniu linki sprawdź,czy nie powoduje ona blokady kierownicy oraz sprawdź działanie linki w obu skrajnych położeniach kierownicy. Sprawdź, czy linka nie napina się, a jej działanie nie jest zakłócone. Jeśli jest spełniony jeden z powyższych warunków, sprawdź prowadzenie linki oraz jej regulację i upewnij się, że wszystkie nyple znajdują się we właściwych miejscach.
KONSERWACJA
Konserwacja linek ma zasadnicze znaczenie dla przedłużenia żywotności linki i utrzymania jej działania.
Motocykle typu MX – Po zakończeniu wydarzenia rajdowego lub jak najczęściej, jak to możliwe po zakończeniu mycia ciśnieniowego, wyjmij linki z motocykla i przepłucz je wzdłuż za pomocą WD40. Płucz je tak długo, aż płyn będzie czysto przechodził przez linkę. Gdy linki będą już czyste, nasmaruj je ponownie za pomocą lekkiego oleju "3 w 1" i sprawdź miejsca prowadzenia kabla. Należy również nasmarować nyple w miejscach, w których jest to wymagane, za pomocą smaru na bazie miedzi.
Motocykle wyścigowe – Podczas serwisowania lub po zakończeniu mycia ciśnieniowego, wyjmij linki z motocykla i przepłucz je wzdłuż za pomocą WD40. Płucz je tak długo, aż płyn będzie czysto przechodził przez linkę. Gdy linki będą już czyste, nasmaruj je ponownie za pomocą lekkiego oleju "3 w 1" i sprawdź miejsca prowadzenia kabla. Należy również nasmarować nyple w miejscach, w których jest to wymagane, za pomocą smaru na bazie miedzi.
Motocykle szosowe – Na początku i na końcu sezonu letniego, wyjmij linki i przepłucz je za pomocą WD40. Gdy linki będą już czyste, nasmaruj je za pomocą lekkiego oleju ogólnego przeznaczenia "3 w 1" oraz nasmaruj nyple w miejscach, w których jest to wymagane, za pomocą smaru na bazie miedzi. Zwróć uwagę, że nyple beczułkowe muszą mieć możliwość swobodnego obracania się w dźwigni.
Nie używaj ciężkich olejów silnikowych, lubrykantów do smarowania łańcuchów lub smarów w celu smarowania linek, ponieważ przyciągnie to brud, zwiększy zużycie linek i zmniejszy zakres ich funkcjonowania. Pamiętaj: linki są elementem serwisowym i powinny być wymieniane w regularnych odstępach czasu.
Jeśli masz wątpliwości co do instalacji linki, skontaktuj się z najbliższym wykwalifikowanym mechanikiem motocyklowym.
Leave a comment