Ostatnie informacje

Cena linki zmiany biegu oraz linki gazu do autobusu

Cena regeneracji dorobienia naprawy linki zmiany biegu albo linki gazu do autobusu wynika z 3 powodów

a) długość


Ze względu na konstrukcję podwozia autobusu oraz jego funkcję polegającą na przewożeniu pasażerów, linki zmiany biegu i gazu są długie ponieważ kierowca siedzi z przodu samochodu a skrzynia biegu znajduje się w przeciwieństwie do małego auta osobowego znacznie dalej.Ze względu na konstrukcję podwozia autobusu oraz jego funkcję polegającą na przewożeniu pasażerów, linki zmiany biegu i gazu są długie ponieważ kierowca siedzi z przodu samochodu a skrzynia biegu znajduje się w przeciwieństwie do małego auta osobowego znacznie dalej. W autobusach układ napędowy jest zazwyczaj umieszczone z tyłu pojazdu, podczas gdy kierowca siedzi z przodu, co prowadzi do konieczności stosowania długich linek zmiany biegów i gazu.

W konstrukcji autobusów, zarówno funkcjonalność, jak i ergonomia są kluczowymi czynnikami. Autobusy muszą zapewniać wygodną i bezpieczną podróż dla pasażerów, jednocześnie umożliwiając efektywną pracę kierowcy. Konstrukcja autobusu jest zaprojektowana tak, aby umożliwić przewożenie pasażerów w wygodny sposób, co prowadzi do pewnych unikalnych rozwiązań, takich jak umiejscowienie skrzyni biegów i układu napędowego oraz długość linki zmiany biegów i gazu. To wpływa na cenę.

W autobusach układ napędowy, w tym skrzynia biegów, zazwyczaj jest umieszczany z tyłu pojazdu. Jest to spowodowane kilkoma czynnikami, w tym chęcią maksymalnego wykorzystania przestrzeni pasażerskiej oraz minimalizacji hałasu i wibracji wewnątrz kabiny kierowcy. Jednocześnie, aby zapewnić odpowiednią dystrybucję masy i stabilność pojazdu, silnik i układ napędowy są często umieszczane z tyłu.

Natomiast kierowca zazwyczaj siedzi z przodu autobusu, w pozycji umożliwiającej mu wygodne prowadzenie pojazdu oraz nadzór nad pasażerami. Ze względu na tę konfigurację, linki zmiany biegów i gazu muszą być długie, aby połączyć dźwignię zmiany biegów i pedał gazu znajdujące się w przedniej części pojazdu z mechanizmem w skrzyni biegów i całym  układzie z tyłu pojazdu.

Długość linek gazu i biegu jest zatem związana z odległością pomiędzy przodem a tyłem autobusu, co może być znacznie większe niż w przypadku małego samochodu osobowego. Ponadto, długie linki muszą być odpowiednio wytrzymałe, elastyczne i precyzyjnie wykonane, aby zapewnić płynne działanie i niezawodność w długotrwałej eksploatacji.

b) konstrukcja pancerza oraz wkładu linki pchająco ciągnącej

Linki pchająco-ciagnące są cięgnami o podwójnym działaniu - jak wskazuje ich nazwa (push-pull), umożliwiającym użytkownikowi zarówno pchanie, jak i ciągnięcie. Kierowca autobusu może za pomocą gałki poruszać jedną linką do przodu i do tyłu, a drugą na boki, co powoduje zmianę trybów w skrzyni biegów za pomocą wodzika oraz wybieraka. W przypadku zaawansowanych skrzyń biegów w autobusach, te linki mogą sterować trybami pracy skrzyni biegów za pomocą wodzika lub innego mechanizmu wyboru/zmiany biegów. To umożliwia kierowcy wygodne wybieranie biegów, przesuwając dźwignię zmiany biegów w odpowiednim kierunku, zarówno do przodu, jak i do tyłu. Jednocześnie skrzynie manualne są tańsze w eksploatacji. Pancerz i wkład linki są specjalnie perforowane (pancerz wewnątrz a linka na zewnątrz(, aby zapewnić płynną pracę przy wyjątkowej długości, unikając zacierania się podczas zgięć. Te cechy zapewniają niezawodność i efektywność działania linki, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa i wydajności autobusu. Perforacja powoduje zwiększenie przestrzeni pomiędzy linką a pancerzem.

c) rzemieślnicza praca fachowca - te produkty zazwyczaj są niedostępne

Naprawa / regeneracja / dorabianie linki zmiany biegu gazu oraz linki gazu do autobusu MERCEDES, DAF, SETRA, EOS. IVECO, MAN, VOLVO to proces wymagający precyzji, staranności i rzemieślniczej wiedzy. Każda linka jest wykonywana pojedynczo, zgodnie z określonymi specyfikacjami i wzorem starej linki, co wynika z konkretnego modelu pojazdu gdzie potem będzie montowana. Proces ten obejmuje frezowanie, szlifowanie, spawanie i toczenie końcówek linek a potem zakuwanie wszystkich elementów w odpowiedniej kolejności przy zachowaniu długości i oryginalnego skoku pracy. Każda z tych czynności musi być wykonywana z precyzją i starannością, co sprawia, że produkcja nawet pojedynczej linki jest czasochłonna i wymaga zaangażowania wykwalifikowanego fachowca. To czynności pracochłonne.

Podczas produkcji linki, rzemieślnik musi dokładnie dopasować materiały i techniki obróbki do konkretnego modelu pojazdu, zazwyczaj jest to obróbka plastyczna metali. Każda linka musi być wykonana indywidualnie, aby zapewnić odpowiednie działanie i trwałość. Rzetelność i precyzja są kluczowe, aby linka mogła bezawaryjnie spełniać swoją funkcję w warunkach eksploatacji.

Warto zauważyć, że proces produkcji linki wymaga nie tylko umiejętności manualnych, ale także znajomości materiałów i technik obróbki. Każdy element, od przewodów po złącza, musi być starannie dopasowany i sprawdzony, aby uniknąć ewentualnych usterek.

Rzemieślnicza praca wykwalifikowanego fachowca jest niezbędna, aby zagwarantować wysoką jakość i niezawodność linki. Choć ten proces może być czasochłonny i wymagać pewnych nakładów finansowych, jest on niezbędny dla zapewnienia bezpieczeństwa i sprawnej pracy pojazdu

Podsumowując: cena dorobienia / naprawy linki zmiany biegu linki gazu do autobusu to koszt od 500 do 2000 zł brutto.

Skomentuj