Linki Bowdena, pchająco-ciągnące i licznikowe mogą przestać działać w sposób płynny, szczególnie wówczas gdy do pancerza dostanie się woda lub zanieczyszczenia. (Nowoczesne nierdzewne linki stalowe z wykładziną wewnętrzną są mniej podatne na te problemy dlatego w wielu linkach LINMOT można się spotkać z wkładką z tworzywa sztucznego; pancerze bez wykładziny wewnętrznej należy smarować lekkim smarem maszynowym.) Linki również zużywają się wskutek częstego używania w długim okresie czasu i mogą ulec uszkodzeniu poprzez załamanie lub rozluźnienie.

Najczęstsze uszkodzenie występuje w rowerach w punkcie, gdzie pancerz wchodzi do regulatora bębenkowego; luźne końce pancerza prowadzą do strzępienia się pancerza, co sprawia, że regulacja jest niepewna. Strzępienie związane ze zmęczeniem jest najbardziej prawdopodobne, gdy cięgno przechodzi przez krążek linowy, który w rowerach ma często średnicę mniejszą od zalecanej lub gdzie linka jest często zginana w miejscu zamocowania do dżwigni hamulca lub szczęki. Ostre zagięcia prowadzą do tworzenia bruzd na żyłach wewnętrznych tulei linki, chociaż znaczenie tego dla zmiany biegów i hamowania jest słabo udokumentowane. Jeśli nie wymieni się postrzępionej linki, może ona nagle pęknąć pod działaniem dużej siły, powodując awarię linki, wtedy gdy jest ona najbardziej potrzebna (np. aby zahamować).

Dane techniczne linek i pancerzy rzadko obejmują jakiekolwiek szczegóły inne niż wymiary i cel stosowania produktów. Dzieje się tak dlatego, że technologia wykonania to tajemnica handlowa producenta.  Odporność właściwa na ściskanie i zginanie żadko jest  podawana, a więc jest wiele powodów aby, jeśli jest taka bezpośrednia potrzeba zwrócić się do LINMOT z takim pytaniem. Szczególnie surowym sprawdzianem jakości pancerzy jest miejsce  ostrego załamania, linki szczególnie często przecierają się w miejscach takich załamań. Promień krzywizny linek w stanie złożonym może wynosić tylko 1.5 cala, (4 cm.), i taki jest również do zmiany biegu przy najmniejszym nacisku na linkę przed złożeniem, dla zminimalizowania jakichkolwiek niekorzystnych skutków działania na pancerze lub przerzutki.

Są pewne kontrowersje wokół istnienia zjawiska znanego jako "rozciągnięcie linki". Może się wydawać, że nowo instalowane linki ulegają wydłużeniu, wymagając ponownego dopasowania. Chociaż istnieje ogólnie zgoda, że wewnętrzne druty faktycznie rozciągają się bardzo mało - jeśli w ogóle - pancerze i okładziny mogą się nieznacznie kurczyć, wszystkie elementy mogą ogólnie "osiadać". Lekkie zespoły takie jak w rowerach są bardziej podatne na to zjawisko.

 

Jeśli chcesz profesjonalnie zregenrować linkę bądź dorobić linkę - prosimy o kontakt.