Artykuł podkreśla znaczenie linki zmiany biegu oraz linki gazu w autobusach, szczególnie ze względu na ich długą...
-
MenuPowrót
- Strona główna
-
Bowden Cables Producer
-
-
Linki do pojazdów
- LINKA AUTOBUSU
-
LINKA BUDOWLANA
- LINKA BLOKADY RAMIENIA
- LINKA GASZENIA
-
LINKA GAZU
- LINKA GAZU CATERPILLAR
- LINKA GAZU ATLAS WEYCOR
- LINKA GAZU BOMAG
- LINKA GAZU CASE
- LINKA GAZU JCB,FASTRAC
- LINKA GAZU KOMATSU
- LINKA GAZU KRAMER
- LINKA GAZU LIEBHERR
- LINKA GAZU MANITOU
- LINKA GAZU MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU MIKASA
- LINKA GAZU NEW HOLLAND
- LINKA GAZU SCHAEFF
- LINKA GAZU TAKEUCHI
- LINKA GAZU TEREX-FERMEC
- LINKA GAZU VOLVO
- LINKA GAZU WACKER
- LINKA HAMULCA
- LINKA JAZDY PRZÓD TYŁ
- LINKA KLIMY
- LINKA KOLUMNY
- LINKA LEMIESZA
- LINKA MASKI
- LINKA NAPĘDU
- LINKA OTWIERANIA DRZWI
- LINKA PEDAŁU
- LINKA PŁUGA
- LINKA SCHOWKA
- LINKA SPRZĘGŁA
- LINKA STABILIZATORÓW
- LINKA STEROWANIA
- LINKA SZCZĘK ŁYŻKI
- LINKA ZAGĘSZCZARKI
- LINKA CIĘŻAROWA
- LINKA DO SAMOCHODU
-
LINKA DO TRAKTORÓW, KOMBAJNÓW
- LINKA BIEGU PEŁZAJĄCEGO
- LINKA BLOKADY
- LINKA DO TRAKTORKÓW JAPOŃSKICH
- LINKA DRZWI
-
LINKA GASZENIA
- LINKA GASZENIA C 360
- LINKA GASZENIA CASE
- LINKA GASZENIA CLAAS
- LINKA GASZENIA DEUTZ
- LINKA GASZENIA FARMER
- LINKA GASZENIA FARMTRAC
- LINKA GASZENIA FENDT
- LINKA GASZENIA FERGUSON
- LINKA GASZENIA FIAT
- LINKA GASZENIA FORD
- LINKA GASZENIA ISEKI
- LINKA GASZENIA JOHN DEERE
- LINKA GASZENIA KOJA
- LINKA GASZENIA KUBOTA
- LINKA GASZENIA L-1800/1650
- LINKA GASZENIA MF
- LINKA GASZENIA MINITRAKTORA
- LINKA GASZENIA MTZ
- LINKA GASZENIA NEW HOLLAND
- LINKA GASZENIA PRONAR
- LINKA GASZENIA RENAULT
- LINKA GASZENIA RVI
- LINKA GASZENIA SAME
- LINKA GASZENIA STEYR
- LINKA GASZENIA UNIWERSALNA
- LINKA GASZENIA URSUS
- LINKA GASZENIA VALTRA
-
LINKA GAZU
- LINKA GAZU CASE
- LINKA GAZU CLASS
- LINKA GAZU DEUTZ
- LINKA GAZU DEUTZ FAHR
- LINKA GAZU FARMER
- LINKA GAZU FENDT
- LINKA GAZU FIAT
- LINKA GAZU FORD
- LINKA GAZU ISEKI
- LINKA GAZU JOHN DEERE
- LINKA GAZU KIOTTI
- LINKA GAZU KOJA
- LINKA GAZU KUBOTA
- LINKA GAZU LAMBORGHINI
- LINKA GAZU LANDINI
- LINKA GAZU LOVOL
- LINKA GAZU MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU MC CORMICK
- LINKA GAZU MINITRAKTOR
- LINKA GAZU MITSUBISHI
- LINKA GAZU NEW HOLLAND
- LINKA GAZU PRONAR
- LINKA GAZU RENAULT
- LINKA GAZU ROZKWIT
- LINKA GAZU SAME
- LINKA GAZU VALTRA
- LINKA GAZU YAMAHA
- LINKA GAZU ZETOR
- LINKA GAZU KOSIARKI
-
LINKA GAZU NOŻNEGO
- LINKA GAZU NOŻNEGO 1
- LINKA GAZU NOŻNEGO CLAAS
- LINKA GAZU NOŻNEGO DEUTZ-FAHR
- LINKA GAZU NOŻNEGO FARMTRAC
- LINKA GAZU NOŻNEGO JOHN DEERE
- LINKA GAZU NOŻNEGO KOJA
- LINKA GAZU NOŻNEGO LANDINI
- LINKA GAZU NOŻNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU NOŻNEGO NEW HOLLAND
- LINKA GAZU NOŻNEGO PRONAR
- LINKA GAZU NOŻNEGO RENAULT
- LINKA GAZU NOŻNEGO URSUS
-
LINKA GAZU RĘCZNEGO
- LINKA GAZU RĘCZNEGO CASE
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FARMTRAC
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FENDT
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FIAT
- LINKA GAZU RĘCZNEGO KOJA
- LINKA GAZU RĘCZNEGO LANDINI
- LINKA GAZU RĘCZNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU RĘCZNEGO NAGLAK
- LINKA GAZU RĘCZNEGO NEW HOLLAND
- LINKA GAZU RĘCZNEGO PRONAR
- LINKA GAZU RĘCZNEGO URSUS
- LINKA GAZU RĘCZNEGO ZETOR
- LINKA GAZU WYKASZARKiI
- LINKA HAMULCA
- LINKA HAMULCA NAJAZDOWEGO
- LINKA HAMULCA NOŻNEGO
- LINKA HAMULCA POMOCNICZEGO
-
LINKA HAMULCA RĘCZNEGO
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO CASE
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO CLAAS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DAVID BROWN
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DEUTZ
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FARMER
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FARMTRAC
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FENDT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FIAT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FORD
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO JOHN DEERE
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO KOJA
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO LANDINI
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO NAGLAK
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO NEW HOLLAND
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO PRONAR
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO RENAULT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO SAME
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO SOLID WORKS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO STEYR
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO URSUS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO VALTRA
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO ZETOR
- LINKA HYDRAULIKI
- LINKA KABINY
- LINKA KOJA
-
LINKA LICZNIKA
- LINKA LICZNIKA C 328
- LINKA LICZNIKA C 330
- LINKA LICZNIKA C 360
- LINKA LICZNIKA C 385
- LINKA LICZNIKA CASE
- LINKA LICZNIKA CLAAS
- LINKA LICZNIKA DAVID BROWN
- LINKA LICZNIKA DEUTZ
- LINKA LICZNIKA DRONNINGBORG
- LINKA LICZNIKA FENDT
- LINKA LICZNIKA FIAT
- LINKA LICZNIKA FORD
- LINKA LICZNIKA JOHN DEERE
- LINKA LICZNIKA LAMBORGHINI
- LINKA LICZNIKA MASSEY FERGUSON
- LINKA LICZNIKA MF 235
- LINKA LICZNIKA NEW HOLLAND
- LINKA LICZNIKA RENAULT
- LINKA LICZNIKA ROLNICZY
- LINKA LICZNIKA SAME
- LINKA LICZNIKA SAMPO
- LINKA LICZNIKA T 25
- LINKA LICZNIKA VOLVO
- LINKA LICZNIKA ZETOR
- LINKA MASKI
- LINKA METALFACH
- LINKA MOTOWIDŁA
- LINKA NAGRZEWNICY
- LINKA OBROTOMIERZA
- LINKA ODPRĘŻNIKA
- LINKA ODŚNIEŻARKI
- LINKA OTWIERANIA DRZWI
- LINKA PODNOŚNIKA
- LINKA REDUKTORA
- LINKA REWERSU
- LINKA ROZDZIELACZA
- LINKA ROZDZIELACZA WOM
- LINKA SEPARATORA
- LINKA SKRZYNI BIEGÓW
-
LINKA SPRZĘGŁA
- LINKA SPRZĘGŁA CASE
- LINKA SPRZĘGŁA CAVO
- LINKA SPRZĘGŁA CLAAS
- LINKA SPRZĘGŁA CYNKOMET
- LINKA SPRZĘGŁA DEUTZ
- LINKA SPRZĘGŁA FARMER
- LINKA SPRZĘGŁA FARMTRAC
- LINKA SPRZĘGŁA FIAT
- LINKA SPRZĘGŁA HATTA
- LINKA SPRZĘGŁA JOHN DEERE
- LINKA SPRZĘGŁA KOJA
- LINKA SPRZĘGŁA LAMBORGHINI
- LINKA SPRZĘGŁA LANDINI
- LINKA SPRZĘGŁA MASSEY FERGUSON
- LINKA SPRZĘGŁA METALFACH
- LINKA SPRZĘGŁA MINITRAKTOR
- LINKA SPRZĘGŁA NEW HOLLAND
- LINKA SPRZĘGŁA PRONAR
- LINKA SPRZĘGŁA RENAULT
- LINKA SPRZĘGŁA SAME
- LINKA SPRZĘGŁA STEYR
- LINKA SPRZĘGŁA URSUS
- LINKA SPRZĘGŁA VOLVO
-
LINKA SPRZĘGŁA WOM
- LINKA SPRZĘGŁA WOM CASE
- LINKA SPRZĘGŁA WOM DAWID BROWN
- LINKA SPRZĘGŁA WOM DEUTZ-FAHR
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FARMER
- LINKA SPRZEGŁA WOM FARMTRAC
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FENDT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FIAT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM KUBOTA
- LINKA SPRZĘGŁA WOM LANDINI
- LINKA SPRZĘGŁA WOM MASSEY FERGUSON
- LINKA SPRZĘGŁA WOM NEW HOLLAND
- LINKA SPRZĘGŁA WOM RENAULT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM SAME
- LINKA SPRZĘGŁA WOM STEYR
- LINKA SPRZĘGŁA WOM URSUS
-
LINKA STEROWANIA
- LINKA STEROWANIA BRANSON
- LINKA STEROWANIA CASE
- LINKA STEROWANIA CLAAS
- LINKA STEROWANIA CRYSTAL
- LINKA STEROWANIA DAVID BROWN
- LINKA STEROWANIA DEUTZ
- LINKA STEROWANIA FARMTRAC
- LINKA STEROWANIA FENDT
- LINKA STEROWANIA JOHN DEERE
- LINKA STEROWANIA KOJA
- LINKA STEROWANIA LANDINI
- LINKA STEROWANIA MASSEY FERGUSON
- LINKA STEROWANIA METALFACH
- LINKA STEROWANIA NEW HOLLAND
- LINKA STEROWANIA ORSi
- LINKA STEROWANIA PRONAR
- LINKA STEROWANIA RENAULT
- LINKA STEROWANIA ROLNICZA
- LINKA STEROWANIA SULKY
- LINKA STEROWANIA TUZ
- LINKA STEROWANIA URSUS
- LINKA STEROWANIA HYDRAULIKĄ
- LINKA STEROWANIA OGRZEWANIEM
- LINKA STEROWANIA PODNOŚNIKIEM
- LINKA STEROWANIA POMPĄ
- LINKA STEROWANIA PRĘDKOŚCIĄ
- LINKA STEROWANIA PRZEDNIM NAPĘDEM
-
LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM CASE
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM DEUTZ
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FARMTRAC
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FENDT
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FERGUSON
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM JOHN DERE
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM LAMBORGHI
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM LANDINI
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM PRONAR
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM REANAULT
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM SAME
- LINKA STEROWANIA TRYBEM PEŁZANIA
- LINKA STEROWANIA WOM
- LINKA STEROWANIA ZAWOREM
- LINKA STEROWANIA ŁADOWACZEM CZOŁOWYM
- LINKA STERUJĄCA
- LINKA WKŁADU LICZNIKA
- LINKA WŁĄCZANIA SKRZYNI
- LINKA ZABEZPIECZENIA
- LINKA ZACIĄGU
- LINKA ZACZEPU
- LINKA ZAMKA
- LINKA ZAWORU
- LINKA ZAWORU SPRZĘGŁA
- LINKA ZAŁĄCZANIA
-
LINKA ZMIANY BIEGÓW
- LINKA ZMIANY BIEGU CASE
- LINKA ZMIANY BIEGU CLAAS
- LINKA ZMIANY BIEGU DEUTZ-FAHR
- LINKA ZMIANY BIEGU FARMTRACK
- LINKA ZMIANY BIEGU FORD
- LINKA ZMIANY BIEGU JOHN DEERE
- LINKA ZMIANY BIEGU LAMBORGHINI
- LINKA ZMIANY BIEGU MASSEY FERGUSON
- LINKA ZMIANY BIEGU NEW HOLLAND
- LINKA ZMIANY BIEGU RENAULT
- LINKA ZMIANY BIEGU SAME
- LINKA ZMIANY BIEGU STEYR
- LINKA ZMIANY BIEGU URSUS
- LINKA ZWALNIAJĄCA ZATRZASK
- LINKI ROLNICZE
- LINKA FORTSCHRITT
- LINKA HAMULCOWA PRZYCZEPY
-
LINKA MOTOCYKLA
- LINKA DO BUELL
- LINKA DO MOTOCYKLA TRIUMPH
- LINKA DO QUADA
-
LINKA DO SKUTERA
- LINKA DO SKUTERA CHIŃSKIEGO
-
LINKA DO SKUTERA EURO / JAPAN
- LINKA APRILIA
- LINKA BEELINE
- LINKA BENELLI
- LINKA BETA
- LINKA BRANSON
- LINKA CAGIVA
- LINKA CEZETA
- LINKA CPI
- LINKA DERBI
- LINKA GILERA
- LINKA HERO-PUCH
- LINKA HONDA
- LINKA ITALJET
- LINKA JAWA
- LINKA JUNAK
- LINKA KID
- LINKA MALAGUTI
- LINKA MBK
- LINKA MOTO CALIFORNIA
- LINKA MOTO GUZZI
- LINKA MOTORHISPANIA
- LINKA MV AGUSTA
- LINKA PEUGEOT
- LINKA PIAGGIO
- LINKA QUEST
- LINKA RIEJU
- LINKA ROMET
- LINKA S-FIVE
- LINKA SUZUKI SKUTER
- LINKA SWAN
- LINKA TRYTON
- LINKA VESPA
- LINKA WINNER
- LINKA YAMAHA
- LINKA DUCATI
- LINKA MOTOCYKLA BMW
- LINKA MOTOCYKLA HONDA
- LINKA MOTOCYKLA KAWASAKI
- LINKA MOTOCYKLA SUZUKI
- LINKA MOTOCYKLA YAMAHA
- LINKI DO MOTOCYKLA HARLEY
- LINKI DO MOTOCYKLI CROSS EDURO
- LINKA MULTICAR
- LINKA POJAZDU ZABYTKOWEGO
-
LINKA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA GAZU WÓZKA WIDŁOWEGO
-
LINKA HAMULCA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA HAMULCA BUŁGAR DV
- LINKA HAMULCA EAGLE
- LINKA HAMULCA GPW
- LINKA HAMULCA HYSTER
- LINKA HAMULCA JCB
- LINKA HAMULCA JUNGHEINRICH
- LINKA HAMULCA KOMATSU
- LINKA HAMULCA LINDE
- LINKA HAMULCA MITSUBISHI
- LINKA HAMULCA NISSAN
- LINKA HAMULCA RAK
- LINKA HAMULCA STEINBOCK
- LINKA HAMULCA TOYOTA
- LINKA HAMULCA WÓZKA PLATFORMOWEGO
- LINKA HAMULCA YALE
- LINKA HAMULCA ZREMB
- LINKA KIEROWNICY WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA LICZNIKA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA MASKI WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA SKRZYNI BIEGÓW WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA SPRZĘGŁA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA ZMIANY BIEGÓW WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA ŁODZI JACHTU
-
-
-
Liny stalowe
-
- Dorabianie linek
- O nas
- Kontakt
- Informacje
Ostatnie informacje
-
Cena linki zmiany biegu oraz linki gazu do autobusu
-
Pancerz Bawełniany2023-12-18
Dowiedz się gdzie kupić pancerz w oplocie bawełnianym, pancerz w oplocie z włókna, oryginalny pancerz w oplocie z włókna
-
Jak dobrać linę stalową do potrzeb?2023-12-06
Dowiedz się jak dobrać linę stalową do potrzeb?
-
Liny stalowe w motoryzacji2023-12-06
Prześledź rolę lin stalowych w motoryzacji, od linki hamulcowej po linki przekładni kierowniczej. Zrozum, dlaczego...
-
Liny stalowe w przemyśle morskim2023-12-06
Poznaj fascynujący świat zastosowań lin stalowych w przemyśle morskim. Odkryj, jak linie stalowe pełnią kluczową rolę...
-
Liny Stalowe w Konstrukcjach Budowlanych2023-12-06
Odkryj różnorodne zastosowania lin stalowych w budownictwie, od wzmocnienia betonu po konstrukcje mostów i wiaduktów....
-
Czym jest lina stalowa?2023-12-06
Poznaj rodzej lin stalowych dostępnych w ofercie Linmot
Kategorie
Szukaj
Co to jest wałek przekaźnika mocy?
Wałek przekaźnika mocy- co to takiego?
Wałek przekaźnika mocy, inaczej wał odbioru mocy WOM/WPM, to wał, za pomocą którego napęd z pojazdu przekazywany jest poruszanej maszynie, mówiąc inaczej wałek WOM/WPM jest to pośrednik pomiędzy elementem napędzającym a elementem, który odbiera zapotrzebowanie na energię i istotnym jego elementem jest linka WOM/WPM, bez której ten wałek się nie załączy. Przykładowo, wszystkie maszyny rolnicze, które są obecnie produkowane, posiadają wyjście wałka odbioru mocy. Przekaz mocy z jednego urządzenia na drugie możliwy jest poprzez zastosowanie dwóch elementów: wał odbioru mocy (WOM) oraz wał przyjęcia mocy (WPM). Dzięki temu możliwe jest obsługiwanie części w maszynach rolniczych czy budowlanych, które są ruchome, np. podnośniki. Wałek przekaźnika mocy zakupisz w Linmot- to producent linek motoryzacyjnych WOM WPM. Zajmujemy się produkcją zamiennych części motoryzacyjnych, posiadamy bardzo bogatą ofertę, w której nie brakuje linek gazu, linek sprzęgła, linek hamulca, linek zmiany biegów, ale to nie wszystko, produkujemy również linki WOM / WPM, linka sprzęgła WOM WPM także znajduje się w naszej ofercie. Zwłaszcza te ostatnie są niezbędne to prawidłowej pracy urządzeń motoryzacyjnych, czy przemysłowych. Zyskaliśmy już tysiące zadowolonych kontrahentów. Obsługujemy jednakowo duże fabryki, do których dostarczamy nasze linki na pierwszy montaż, hurtownie, niewielkie sklepy, a także klientów detalicznych.
W obecnych czasach maszyny rolnicze muszą zapewnić hamowanie WOM po jego rozłączeniu, jest to oczywiście wprowadzone ze względu na bezpieczeństwo. Z tego tytułu układ sterowany hydraulicznie lub też mechanicznie ze wspomaganiem pneumatycznym jest układem wykonawczym włączenia oraz rozłączenia i hamowania WOM. Takie zastosowanie można znaleźć w ciągnikach czeskiego producenta Zetor.
Przydatność wałka odbioru mocy- najważniejszy czynnik
Maksymalna moc wałka odbioru mocy jest głównym parametrem, który pozwala na ocenienie jego przydatności. Wartość mocy WOM-u określana jest za pomocą momentu obrotowego, który przenoszony jest z np. ciągnika na maszynę. Najlepsza sytuacja jest wtedy, kiedy moc wału odbioru mocy z elementu napędzającego, jest taka sama jak w doczepionej maszynie. Najczęściej spotykaną mocą jest prędkość od 540 do 1000 obrotów na minutę. Należy pamiętać o tym, że każda maszyna rolnicza oraz przemysłowa potrzebuje indywidualnego doboru prędkości WOM. Wałki WOM mogą mieć różną konstrukcję, dlatego przy jego zakupie należy się nią kierować. Jest to ważne, gdyż to właśnie konstrukcja jest czynnikiem, który decyduje o cenie oraz funkcjonalności wału. Które są najtańsze? Najtańszymi WOM-ami są te, które mają przeguby krzyżakowe. Są one przeznaczone do przełożenia napędu pod kątem wynoszącym 25 stopni, w przypadkach dużego obciążenia. Jest także możliwość pracy pod kątem nachylenia wynoszącym 45 stopni, ale jedynie w przypadku mniejszych prędkości.
Jak dbać o wałek przekaźnika mocy?
Duży wpływ na funkcjonowanie wałka przekaźnika mocy ma jego konserwacja, regularne przeglądy oraz czyszczenie go. Są to czynności, które mogą sprawić, że jego czas „żywotności” się wydłuży, a konieczność jego wymiany odwlecze się jeszcze w czasie.
Utrzymywanie wałka przekaźnika w czystości jest pierwszą najważniejszą oraz najłatwiejszą zasadą jego konserwacji, a więc co należy robić? Regularnie go czyścić. Wydaje się to być czynnością obowiązkową, czyli oczywiste jest to, że należy tak postąpić, ale niestety bardzo dużo osób ma w nawyku po użyciu po prostu go odłączyć i pozostawić na ziemi samemu sobie. Ta czynność jak domino uruchamia proces szkodzący wałowi. Odłożenie na ziemi prowadzi do jego zabrudzenia, może się dostać do niego dużo piasku, zwłaszcza jeśli został on niedawno nasmarowany. Dostanie się do niego piasku powoduje zużycie się jego sprzęgła, dlaczego? Piasek połączony ze smarem to przepis na idealną pastę ścierną.
W celu konserwacji wałka przekaźnika mocy, ważne jest także to, gdzie się go odkłada. Czystość swoją drogą, ale prawidłowe jego odłożenie to coś więcej niż tylko unikanie położenia go na ziemi. Większość maszyn wyposażona jest w specjalne miejsce, które przeznaczone jest do zawieszania czy też odkładania wałka. Jeśli więc takiego miejsca nie ma, to warto skorzystać z łańcucha zabezpieczającego z pokrywy, dlaczego? Łańcuch ten sprawi, że osłona nie będzie się obracać, ale uwaga! Nie jest to forma zabezpieczająca! Ma ona jedynie na celu sprawić, aby wałek przekaźnika mocy był w powietrzu, nie na ziemi.
Smarowanie części wałka przekaźnika mocy takich jak: sprzęgła czy przeguby, jest bardzo ważne, jeśli chodzi o prawidłową konserwację. Ta czynność jest bardzo często pomijana, dlaczego? Często smarowniczka jest umiejscowiona w słabo dostępnym miejscu. Jak często powinno się powtarzać tę czynność? Częstotliwość smarowania wałka przekaźnika mocy zależy od jego marki i smarowanej części. Niektóre zaleca się smarować po 8 godzinach pracy, a niektóre po 250 godzinach. Aby wałek przekaźnika mocy służył jak najdłużej, należy także przestrzegać jego maksymalnego kąta pracy. Istnieją pewne granice, oczywiście jest on przeznaczony do przenoszenia mocy i łączenia na określoną moc oraz kąt, ale trzeba się z nimi liczyć. Najczęściej mogą one pracować pod kątek 25 stopni podczas ciągłej pracy. Kąt ten można zwiększyć do aż 45 stopni, jednak zalecane jest to jedynie na chwilę.
Gdzie mają zastosowanie wałki przekaźnika mocy?
Ogólnie rzecz biorąc, wałki przekaźnika mocy mają zastosowanie w motoryzacji. Głównie w maszynach rolniczych takich jak: kosiarki, opryskiwacze, a także w traktorach, ciągnikach czy maszynach budowlanych/ przemysłowych. To, czy linka się urwie, w dużej mierze zależy od jej konserwacji, ale także od pojazdu, w którym jest ona zamieszczona. Niestety jest kilka maszyn rolniczych, czy przemysłowych, których użytkownicy częściej szukają części zamiennych, niż użytkownicy innych. W internetowym sklepie Linmot na pewno zajdziesz linkę, jakiej potrzebujesz. W tym sklepie nie tylko zakupisz gotową linkę, ale także dostaniesz możliwość zaprojektowania odpowiedniej dla Ciebie. Jak wcześniej zostało już wspomniane, linka się urywa częściej niż zwykle w kilku pojazdach, jakich? Oto one:
- Multicar M25- jest to minisamochód ciężarowy oraz komunalny, cena wałka waha się w okolicach 550 PLN.
- Zetor 7211- jest to czeski ciągnik rolniczy. Często w tym przypadku użytkownicy mają problem hałasowaniem wałka oraz z jego załączaniem. Cena wałka przekaźnika mocy do tego ciągnika wynosi około 600 PLN.
- Zetor 7340- również jest to ciągnik produkcji czeskiej. W tym modelu przekaźnik mocy często się rozłącza, co prowadzi do dużych utrudnień podczas pracy. Jest to nierzadko przyczyna instalacji.
- Proxima- Zetor Proxima to traktor, niezawodny ciągnik rolniczy, który łączy wysoką moc silnika z wysokiej jakości skrzynią biegów, a jak wygląda sytuacja z wałkiem przekaźnika mocy? Niestety bardzo często jest problem z załączeniem się tylnego WOM.
- New Holland td- jest to także ciągnik. Często przy wyłączeniu sprzęgła dźwigni WOM, wałek nie wyłącza się do końca. Drugim mankamentem jest to, że przy wyłączonej, czyli opuszczonej dźwigni, po naciśnięciu sprzęgła wałek się załącza, a trzecim mankamentem jest to, że przy przyłączeniu dźwigni zmiany pracy, wałek przekaźnika mocy mocno zgrzyta, gdy jest podczepiony.
- Renault- każdemu, kto słyszy tę markę, na myśl przychodzą samochody osobowe. Jednak Renault jest także producentem ciągników. W tym przypadku problemem jest często niezatrzymywanie się wałka przekaźnika mocy. Aby wyłączyć wałek, nierzadko trzeba wyłączyć cały ciągnik.
- Fendt 309- ciągnik, po intensywnej pracy tego ciągnika, często istnieje ryzyko, że wałek przekaźnika mocy nie będzie chciał się na drugi dzień załączyć. Przy zapalaniu tego ciągnika, często nie chcą się załączyć dwie zielone kontrolki.
- Case JX95- traktor, często WOM nie chce się w ogóle włączyć. Najczęściej jednak okazuje się, że jest to problem z kontrolką, jednak nie podlega dyskusji fakt, iż ten ciągnik jest podatny na problemy z wałkiem, dlatego jego użytkownicy często muszą szukać części zamiennych, aby móc dalej pracować.
Podsumowanie
Wałek przekaźnika mocy służy do przekazu mocy z ciągnika do maszyny. Jest to możliwe dzięki dwóm elementem: WOM i WPM. Pierwszy z nich znajduje się w ciągniku, drugi w maszynie. Oddaje on energię mechaniczną z ciągnika i przekazuje ją maszynie, która podczepiona jest do niego za pomocą linki. Dzięki temu maszyna ta może się poruszać oraz spełniać swoje funkcje. Istnieje parę czynności, które zapewnią dłuższą żywotności wałka przekaźnika mocy. W niektórych pojazdach niestety jego linka urywa się częściej niż zwykle. Zatem posiadacze pechowych maszyn, szukają części zamiennych. Wałek przekaźnika mocy to rzecz, która swoje zastosowanie znalazła w motoryzacji, a głównie właśnie w maszynach rolniczych. W Linmot zapewnimy Ci to, czego potrzebujesz. Nasze produkty znajdziesz w wielu urządzeniach, maszynach oraz pojazdach, np. w samochodach osobowych, ciężarowych, maszynach budowlanych, ciągnikach i maszynach rolniczych.
Related posts
-
Czym jest zmęczenie przekładni?
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-28Silniki zaburtowe łodzi wytwarzają duży moment obrotowy, który jest znaczącym obciążeniem dla układu sterowania i...Czytaj więcej
-
Naprawa Sterociągu w układzie sterowania łodzi
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Zachować sterociągi w dobrym stanie technicznym to poważne wyzwanie. Zastosuj się to poniższych wskazówek a będziesz...Czytaj więcej
-
Sterociągi
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Ci, którzy pływają na jachtach i łódkach nie zwracają uwagi na sposób w jaki kierują swoim statkiem tak długo jak...Czytaj więcej
-
Rodzaje najbardziej popularnych przekładni
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Przekładnia z kołami zębatymi redukcyjnymi. W tej przekładni jedno albo dwa koła są zazębione z bębnem sterującym,...Czytaj więcej
-
Gdzie możemy żeglować w Polsce?
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Z polskich rzek głównie Odra i Wisła, z niektórymi dopływami. Lokalnie dla małych łódek żeglowne są prawie wszystkie...Czytaj więcej
Skomentuj