Ostatnie informacje

Naprawa Sterociągu w układzie sterowania łodzi

Zachować sterociągi w dobrym stanie technicznym to poważne wyzwanie.
Zastosuj się to poniższych wskazówek a będziesz pewien, że sterociągi będą pracować płynnie, a nie rozciągać się i nie korodować.
- regularnie poddawaj inspekcji sterociągi i miejsca ich łączenia.
- okresowo czyść i smaruj lubrykantem łączenia sterociągu. W tym celu używaj litowego smaru.
- jeśli nie używasz łodzi poza sezonem żeglugowym wyciągnij sterociąg z ukłądu sterowania i dokładnie wyczyść a potem posmaruj
- używaj sterociągów LINMOT produkowanych z najwyższej jakości stali nierdzewnej.
Sterociąg o odpowiedniej długości to taki który pracuje w odpowiedniej trajektorii. Innymi słowy jest odpowiednio naprężony. Ze względu na to, że nie jest zbyt długi, nie załamuje się, nie zwija i przez to nie łamie, co powoduje, że podczas pracy zachowuje swoją sprężystość. To wszystko
daje osobie sterującej łódź możliwość ergonomicznej pracy na wszystkich zakresach prędkości.
Podnosi to wydajność i redukuje powstawanie luzu w układzie sterowania.
Jeśli sterowanie staje się ciężkie, to znaczy jeśli kręcisz kierownicą z oporem to może być oznaka korozji bądź dostania się do przekładni zabrudzeń. Powodów może być wiele jednak najczęściej zabrudzenia mają charakter
naturalny.
Jest to pył, piach albo osadzający się osad z morskiej soli. Jeśli nie jesteś w stanie oczyścić sterociągu albo przekładni czy połączenia z silnikiem to będziesz zmuszony na wymianę uszkodzonej części. Poradź się w LINMOT- europejskim producencie sterociągów.

Skomentuj