Artykuł podkreśla znaczenie linki zmiany biegu oraz linki gazu w autobusach, szczególnie ze względu na ich długą...
-
MenuPowrót
- Strona główna
-
Bowden Cables Producer
-
-
Linki do pojazdów
- LINKA AUTOBUSU
-
LINKA BUDOWLANA
- LINKA BLOKADY RAMIENIA
- LINKA GASZENIA
-
LINKA GAZU
- LINKA GAZU CATERPILLAR
- LINKA GAZU ATLAS WEYCOR
- LINKA GAZU BOMAG
- LINKA GAZU CASE
- LINKA GAZU JCB,FASTRAC
- LINKA GAZU KOMATSU
- LINKA GAZU KRAMER
- LINKA GAZU LIEBHERR
- LINKA GAZU MANITOU
- LINKA GAZU MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU MIKASA
- LINKA GAZU NEW HOLLAND
- LINKA GAZU SCHAEFF
- LINKA GAZU TAKEUCHI
- LINKA GAZU TEREX-FERMEC
- LINKA GAZU VOLVO
- LINKA GAZU WACKER
- LINKA HAMULCA
- LINKA JAZDY PRZÓD TYŁ
- LINKA KLIMY
- LINKA KOLUMNY
- LINKA LEMIESZA
- LINKA MASKI
- LINKA NAPĘDU
- LINKA OTWIERANIA DRZWI
- LINKA PEDAŁU
- LINKA PŁUGA
- LINKA SCHOWKA
- LINKA SPRZĘGŁA
- LINKA STABILIZATORÓW
- LINKA STEROWANIA
- LINKA SZCZĘK ŁYŻKI
- LINKA ZAGĘSZCZARKI
- LINKA CIĘŻAROWA
- LINKA DO SAMOCHODU
-
LINKA DO TRAKTORÓW, KOMBAJNÓW
- LINKA BIEGU PEŁZAJĄCEGO
- LINKA BLOKADY
- LINKA DO TRAKTORKÓW JAPOŃSKICH
- LINKA DRZWI
-
LINKA GASZENIA
- LINKA GASZENIA C 360
- LINKA GASZENIA CASE
- LINKA GASZENIA CLAAS
- LINKA GASZENIA DEUTZ
- LINKA GASZENIA FARMER
- LINKA GASZENIA FARMTRAC
- LINKA GASZENIA FENDT
- LINKA GASZENIA FERGUSON
- LINKA GASZENIA FIAT
- LINKA GASZENIA FORD
- LINKA GASZENIA ISEKI
- LINKA GASZENIA JOHN DEERE
- LINKA GASZENIA KOJA
- LINKA GASZENIA KUBOTA
- LINKA GASZENIA L-1800/1650
- LINKA GASZENIA MF
- LINKA GASZENIA MINITRAKTORA
- LINKA GASZENIA MTZ
- LINKA GASZENIA NEW HOLLAND
- LINKA GASZENIA PRONAR
- LINKA GASZENIA RENAULT
- LINKA GASZENIA RVI
- LINKA GASZENIA SAME
- LINKA GASZENIA STEYR
- LINKA GASZENIA UNIWERSALNA
- LINKA GASZENIA URSUS
- LINKA GASZENIA VALTRA
-
LINKA GAZU
- LINKA GAZU CASE
- LINKA GAZU CLASS
- LINKA GAZU DEUTZ
- LINKA GAZU DEUTZ FAHR
- LINKA GAZU FARMER
- LINKA GAZU FENDT
- LINKA GAZU FIAT
- LINKA GAZU FORD
- LINKA GAZU ISEKI
- LINKA GAZU JOHN DEERE
- LINKA GAZU KIOTTI
- LINKA GAZU KOJA
- LINKA GAZU KUBOTA
- LINKA GAZU LAMBORGHINI
- LINKA GAZU LANDINI
- LINKA GAZU LOVOL
- LINKA GAZU MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU MC CORMICK
- LINKA GAZU MINITRAKTOR
- LINKA GAZU MITSUBISHI
- LINKA GAZU NEW HOLLAND
- LINKA GAZU PRONAR
- LINKA GAZU RENAULT
- LINKA GAZU ROZKWIT
- LINKA GAZU SAME
- LINKA GAZU VALTRA
- LINKA GAZU YAMAHA
- LINKA GAZU ZETOR
- LINKA GAZU KOSIARKI
-
LINKA GAZU NOŻNEGO
- LINKA GAZU NOŻNEGO 1
- LINKA GAZU NOŻNEGO CLAAS
- LINKA GAZU NOŻNEGO DEUTZ-FAHR
- LINKA GAZU NOŻNEGO FARMTRAC
- LINKA GAZU NOŻNEGO JOHN DEERE
- LINKA GAZU NOŻNEGO KOJA
- LINKA GAZU NOŻNEGO LANDINI
- LINKA GAZU NOŻNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU NOŻNEGO NEW HOLLAND
- LINKA GAZU NOŻNEGO PRONAR
- LINKA GAZU NOŻNEGO RENAULT
- LINKA GAZU NOŻNEGO URSUS
-
LINKA GAZU RĘCZNEGO
- LINKA GAZU RĘCZNEGO CASE
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FARMTRAC
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FENDT
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FIAT
- LINKA GAZU RĘCZNEGO KOJA
- LINKA GAZU RĘCZNEGO LANDINI
- LINKA GAZU RĘCZNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU RĘCZNEGO NAGLAK
- LINKA GAZU RĘCZNEGO NEW HOLLAND
- LINKA GAZU RĘCZNEGO PRONAR
- LINKA GAZU RĘCZNEGO URSUS
- LINKA GAZU RĘCZNEGO ZETOR
- LINKA GAZU WYKASZARKiI
- LINKA HAMULCA
- LINKA HAMULCA NAJAZDOWEGO
- LINKA HAMULCA NOŻNEGO
- LINKA HAMULCA POMOCNICZEGO
-
LINKA HAMULCA RĘCZNEGO
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO CASE
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO CLAAS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DAVID BROWN
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DEUTZ
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FARMER
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FARMTRAC
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FENDT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FIAT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FORD
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO JOHN DEERE
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO KOJA
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO LANDINI
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO NAGLAK
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO NEW HOLLAND
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO PRONAR
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO RENAULT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO SAME
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO SOLID WORKS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO STEYR
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO URSUS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO VALTRA
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO ZETOR
- LINKA HYDRAULIKI
- LINKA KABINY
- LINKA KOJA
-
LINKA LICZNIKA
- LINKA LICZNIKA C 328
- LINKA LICZNIKA C 330
- LINKA LICZNIKA C 360
- LINKA LICZNIKA C 385
- LINKA LICZNIKA CASE
- LINKA LICZNIKA CLAAS
- LINKA LICZNIKA DAVID BROWN
- LINKA LICZNIKA DEUTZ
- LINKA LICZNIKA DRONNINGBORG
- LINKA LICZNIKA FENDT
- LINKA LICZNIKA FIAT
- LINKA LICZNIKA FORD
- LINKA LICZNIKA JOHN DEERE
- LINKA LICZNIKA LAMBORGHINI
- LINKA LICZNIKA MASSEY FERGUSON
- LINKA LICZNIKA MF 235
- LINKA LICZNIKA NEW HOLLAND
- LINKA LICZNIKA RENAULT
- LINKA LICZNIKA ROLNICZY
- LINKA LICZNIKA SAME
- LINKA LICZNIKA SAMPO
- LINKA LICZNIKA T 25
- LINKA LICZNIKA VOLVO
- LINKA LICZNIKA ZETOR
- LINKA MASKI
- LINKA METALFACH
- LINKA MOTOWIDŁA
- LINKA NAGRZEWNICY
- LINKA OBROTOMIERZA
- LINKA ODPRĘŻNIKA
- LINKA ODŚNIEŻARKI
- LINKA OTWIERANIA DRZWI
- LINKA PODNOŚNIKA
- LINKA REDUKTORA
- LINKA REWERSU
- LINKA ROZDZIELACZA
- LINKA ROZDZIELACZA WOM
- LINKA SEPARATORA
- LINKA SKRZYNI BIEGÓW
-
LINKA SPRZĘGŁA
- LINKA SPRZĘGŁA CASE
- LINKA SPRZĘGŁA CAVO
- LINKA SPRZĘGŁA CLAAS
- LINKA SPRZĘGŁA CYNKOMET
- LINKA SPRZĘGŁA DEUTZ
- LINKA SPRZĘGŁA FARMER
- LINKA SPRZĘGŁA FARMTRAC
- LINKA SPRZĘGŁA FIAT
- LINKA SPRZĘGŁA HATTA
- LINKA SPRZĘGŁA JOHN DEERE
- LINKA SPRZĘGŁA KOJA
- LINKA SPRZĘGŁA LAMBORGHINI
- LINKA SPRZĘGŁA LANDINI
- LINKA SPRZĘGŁA MASSEY FERGUSON
- LINKA SPRZĘGŁA METALFACH
- LINKA SPRZĘGŁA MINITRAKTOR
- LINKA SPRZĘGŁA NEW HOLLAND
- LINKA SPRZĘGŁA PRONAR
- LINKA SPRZĘGŁA RENAULT
- LINKA SPRZĘGŁA SAME
- LINKA SPRZĘGŁA STEYR
- LINKA SPRZĘGŁA URSUS
- LINKA SPRZĘGŁA VOLVO
-
LINKA SPRZĘGŁA WOM
- LINKA SPRZĘGŁA WOM CASE
- LINKA SPRZĘGŁA WOM DAWID BROWN
- LINKA SPRZĘGŁA WOM DEUTZ-FAHR
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FARMER
- LINKA SPRZEGŁA WOM FARMTRAC
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FENDT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FIAT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM KUBOTA
- LINKA SPRZĘGŁA WOM LANDINI
- LINKA SPRZĘGŁA WOM MASSEY FERGUSON
- LINKA SPRZĘGŁA WOM NEW HOLLAND
- LINKA SPRZĘGŁA WOM RENAULT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM SAME
- LINKA SPRZĘGŁA WOM STEYR
- LINKA SPRZĘGŁA WOM URSUS
-
LINKA STEROWANIA
- LINKA STEROWANIA BRANSON
- LINKA STEROWANIA CASE
- LINKA STEROWANIA CLAAS
- LINKA STEROWANIA CRYSTAL
- LINKA STEROWANIA DAVID BROWN
- LINKA STEROWANIA DEUTZ
- LINKA STEROWANIA FARMTRAC
- LINKA STEROWANIA FENDT
- LINKA STEROWANIA JOHN DEERE
- LINKA STEROWANIA KOJA
- LINKA STEROWANIA LANDINI
- LINKA STEROWANIA MASSEY FERGUSON
- LINKA STEROWANIA METALFACH
- LINKA STEROWANIA NEW HOLLAND
- LINKA STEROWANIA ORSi
- LINKA STEROWANIA PRONAR
- LINKA STEROWANIA RENAULT
- LINKA STEROWANIA ROLNICZA
- LINKA STEROWANIA SULKY
- LINKA STEROWANIA TUZ
- LINKA STEROWANIA URSUS
- LINKA STEROWANIA HYDRAULIKĄ
- LINKA STEROWANIA OGRZEWANIEM
- LINKA STEROWANIA PODNOŚNIKIEM
- LINKA STEROWANIA POMPĄ
- LINKA STEROWANIA PRĘDKOŚCIĄ
- LINKA STEROWANIA PRZEDNIM NAPĘDEM
-
LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM CASE
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM DEUTZ
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FARMTRAC
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FENDT
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FERGUSON
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM JOHN DERE
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM LAMBORGHI
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM LANDINI
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM PRONAR
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM REANAULT
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM SAME
- LINKA STEROWANIA TRYBEM PEŁZANIA
- LINKA STEROWANIA WOM
- LINKA STEROWANIA ZAWOREM
- LINKA STEROWANIA ŁADOWACZEM CZOŁOWYM
- LINKA STERUJĄCA
- LINKA WKŁADU LICZNIKA
- LINKA WŁĄCZANIA SKRZYNI
- LINKA ZABEZPIECZENIA
- LINKA ZACIĄGU
- LINKA ZACZEPU
- LINKA ZAMKA
- LINKA ZAWORU
- LINKA ZAWORU SPRZĘGŁA
- LINKA ZAŁĄCZANIA
-
LINKA ZMIANY BIEGÓW
- LINKA ZMIANY BIEGU CASE
- LINKA ZMIANY BIEGU CLAAS
- LINKA ZMIANY BIEGU DEUTZ-FAHR
- LINKA ZMIANY BIEGU FARMTRACK
- LINKA ZMIANY BIEGU FORD
- LINKA ZMIANY BIEGU JOHN DEERE
- LINKA ZMIANY BIEGU LAMBORGHINI
- LINKA ZMIANY BIEGU MASSEY FERGUSON
- LINKA ZMIANY BIEGU NEW HOLLAND
- LINKA ZMIANY BIEGU RENAULT
- LINKA ZMIANY BIEGU SAME
- LINKA ZMIANY BIEGU STEYR
- LINKA ZMIANY BIEGU URSUS
- LINKA ZWALNIAJĄCA ZATRZASK
- LINKI ROLNICZE
- LINKA FORTSCHRITT
- LINKA HAMULCOWA PRZYCZEPY
-
LINKA MOTOCYKLA
- LINKA DO BUELL
- LINKA DO MOTOCYKLA TRIUMPH
- LINKA DO QUADA
-
LINKA DO SKUTERA
- LINKA DO SKUTERA CHIŃSKIEGO
-
LINKA DO SKUTERA EURO / JAPAN
- LINKA APRILIA
- LINKA BEELINE
- LINKA BENELLI
- LINKA BETA
- LINKA BRANSON
- LINKA CAGIVA
- LINKA CEZETA
- LINKA CPI
- LINKA DERBI
- LINKA GILERA
- LINKA HERO-PUCH
- LINKA HONDA
- LINKA ITALJET
- LINKA JAWA
- LINKA JUNAK
- LINKA KID
- LINKA MALAGUTI
- LINKA MBK
- LINKA MOTO CALIFORNIA
- LINKA MOTO GUZZI
- LINKA MOTORHISPANIA
- LINKA MV AGUSTA
- LINKA PEUGEOT
- LINKA PIAGGIO
- LINKA QUEST
- LINKA RIEJU
- LINKA ROMET
- LINKA S-FIVE
- LINKA SUZUKI SKUTER
- LINKA SWAN
- LINKA TRYTON
- LINKA VESPA
- LINKA WINNER
- LINKA YAMAHA
- LINKA DUCATI
- LINKA MOTOCYKLA BMW
- LINKA MOTOCYKLA HONDA
- LINKA MOTOCYKLA KAWASAKI
- LINKA MOTOCYKLA SUZUKI
- LINKA MOTOCYKLA YAMAHA
- LINKI DO MOTOCYKLA HARLEY
- LINKI DO MOTOCYKLI CROSS EDURO
- LINKA MULTICAR
- LINKA POJAZDU ZABYTKOWEGO
-
LINKA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA GAZU WÓZKA WIDŁOWEGO
-
LINKA HAMULCA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA HAMULCA BUŁGAR DV
- LINKA HAMULCA EAGLE
- LINKA HAMULCA GPW
- LINKA HAMULCA HYSTER
- LINKA HAMULCA JCB
- LINKA HAMULCA JUNGHEINRICH
- LINKA HAMULCA KOMATSU
- LINKA HAMULCA LINDE
- LINKA HAMULCA MITSUBISHI
- LINKA HAMULCA NISSAN
- LINKA HAMULCA RAK
- LINKA HAMULCA STEINBOCK
- LINKA HAMULCA TOYOTA
- LINKA HAMULCA WÓZKA PLATFORMOWEGO
- LINKA HAMULCA YALE
- LINKA HAMULCA ZREMB
- LINKA KIEROWNICY WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA LICZNIKA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA MASKI WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA SKRZYNI BIEGÓW WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA SPRZĘGŁA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA ZMIANY BIEGÓW WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA ŁODZI JACHTU
-
-
-
Liny stalowe
-
- Dorabianie linek
- O nas
- Kontakt
- Informacje
Ostatnie informacje
-
Cena linki zmiany biegu oraz linki gazu do autobusu
-
Pancerz Bawełniany2023-12-18
Dowiedz się gdzie kupić pancerz w oplocie bawełnianym, pancerz w oplocie z włókna, oryginalny pancerz w oplocie z włókna
-
Jak dobrać linę stalową do potrzeb?2023-12-06
Dowiedz się jak dobrać linę stalową do potrzeb?
-
Liny stalowe w motoryzacji2023-12-06
Prześledź rolę lin stalowych w motoryzacji, od linki hamulcowej po linki przekładni kierowniczej. Zrozum, dlaczego...
-
Liny stalowe w przemyśle morskim2023-12-06
Poznaj fascynujący świat zastosowań lin stalowych w przemyśle morskim. Odkryj, jak linie stalowe pełnią kluczową rolę...
-
Liny Stalowe w Konstrukcjach Budowlanych2023-12-06
Odkryj różnorodne zastosowania lin stalowych w budownictwie, od wzmocnienia betonu po konstrukcje mostów i wiaduktów....
-
Czym jest lina stalowa?2023-12-06
Poznaj rodzej lin stalowych dostępnych w ofercie Linmot
Kategorie
Szukaj
Rodzaje i typy motocykli: cross, enduro, chopper i inne
Dla wygody i przyjemności z jazdy motocykle są nieustannie rozwijane. Są takie elementy, które odpowiadają za bezpieczeństwo i komfort jazdy. Te, o których najmniej się mówi, można opisać pod jednym mianownikiem linki motoryzacyjne. W Polsce pomimo zmian pór roku entuzjastów motocykli nie brakuje, mało powiedzieć, że nasz liga żużlowa jest najlepsza na świecie, a żużlowcy, którzy reprezentują na co dzień polskie kluby żużlowe, regularnie sięgają po medale indywidualnych Mistrzostw Świata. Przy tak dużym zainteresowaniu jednośladami w naszym kraju trudno sobie wyobrazić brak takich firm, jak polski producent linek motoryzacyjnych Linmot. Producent docenianych na całym świecie części zamiennych dla motocykli takich jak linka gazu, linka sprzęgła, linka hamulca, linka zmiany biegu, linka licznika. Linmot, to także dostawca linek motoryzacyjnych do fabryk na pierwszy montaż
Kiedy powstał pierwszy motocykl?
Wyobraź sobie świat w 1817 roku, kiedy głównym środkiem lokomocji między miastami staje się pociąg i powoli spycha na boczne tory w komunikacji lądowej powozy konne. Ludzie w miastach, żeby poruszać się po nich, wybierają pieszy spacer lub dorożkę. W Niemczech pewien baron o nazwisku Von Drais postanawia zbudować pierwszy rower do biegania, który jeszcze nie ma znanego nam dziś napędu łańcuchowego. Oczywiście jego wynalazek będzie w przyszłości modyfikowany, ale Ty zastanawiasz się, czemu piszemy o rowerze na stronie polskiego producenta linek motoryzacyjnych Linmot? Żeby przybliżyć historie motocykla, trzeba cofnąć się o 68 lat, zanim został wynaleziony, bo to od wynalazku z 1817 roku zaczęła się piękna historia motocykli, która trwa do dziś. Rowery zostały zmechanizowane i nie wymagały już napędu ludzkich mięśni. W 1885 roku powstał pierwszy motocykl. Wszystko zaczęło się od opatentowania w 1883 roku silnika spalinowego przez Gottlieba Daimlera, który już dwa lata później razem z Wilhelmem Maybachem i Badem Cannastattem skonstruowali pierwszy motocykl, który nie do końca był jednośladem, bo panowie w jego konstrukcji umieścili dodatkowe małe koła zabezpieczające przed upadkiem. Dokładnie 29 sierpnia 1885 roku został przyznany patent dla tego wynalazku i oficjalnie tę datę uznaje się za początek pięknej historii produkcji motocykli. Dzięki połączeniu roweru i silnika spalinowego Daimlera możesz swobodnie podróżować ulicami miast lub uciec od miejskiego zgiełku w głuszę.
Motocykl czy motor?
Jedni powiedzą tak, drudzy tak, a Ty? Jeździsz na motocyklu czy motorze? Być może miałeś okazję być świadkiem, a może nawet i uczestnikiem dyskusji na temat tego, jak poprawnie powinno nazywać się jednoślady. Za sprawę wzięli się poważni ludzie z Rady Języka Polskiego i uznali, że słowa motor i motocykl można używać zamiennie. To znaczy, że obie formy są poprawne. Czy w takim wypadku konflikt o to, jaka forma jest poprawna, można uznać za zakończony? W zasadzie tak, ale sam dobrze wiesz, że są motocykliści, którzy nie jeżdżą na motorach, bo motor to silnik i są też tacy, którzy mają motor w garażu i wyjeżdżają nim, kiedy pogoda na to pozwala. Według nas jedni i drudzy mogą mieć racje, bo „motor” to słowo pochodzące z języka germańskiego oznaczające co prawda silnik, ale jest też skrótem słowa „motorrad”, oznaczającego motocykl. A słowo motocykl pochodzi z kolei od francuskiego „motocyclette”. Wychodzi na to, że mówimy o tym samym, ale w innych językach. Dlatego my postanowiliśmy produkować linki motoryzacyjne do motorów i motocykli, quadów i samochodów ciężarowych, osobowych i dostawczych. Tak, żeby nie dzielić, a łączyć pasjonatów jednośladów.
Rodzaje i typy motocykli
Producenci jednośladów robią wszystko, żeby zaspokoić nasze gusta, dlatego dostępnych jest wiele rodzajów i typów motocykli. Potrzeba jest matką wynalazku. W taki sposób powstają rzeczy, które mają ułatwić człowiekowi funkcjonowanie, poprawić standard życia albo po prostu sprawić w nim więcej radości. Z czasem potrzeby człowieka zmieniały się względem motocykli i z tego powodu producenci musieli nadążyć za panującymi trendami, oferując motocykle o różnych zastosowaniach i właściwościach. Od momentu stworzenia pierwszego motocykla, przez masowe ich wykorzystanie podczas wojny ze względu na łatwość produkcji oraz szybkość pokonywania tras w stosunku do jazdy konnej, aż do dziś ich technologia produkcji była cały czas rozwijana. Wiele podzespołów było modyfikowane dla lepszych osiągów lub wygody, podzespoły takie jak: linka gazu, linka sprzęgła, linka hamulca, linka zmiany biegu, linka licznika były cały czas udoskonalane w taki sposób, aby nie ulegały zbyt częstym awariom. Producenci motocykli podobnie jak producenci aut chcąc nadążyć za zmieniająca się modą, produkują motocykle różnej maści. Sportowe, miejskie, terenowe, wyczynowe, to są główne ich typy, a rodzaj to:
• motocykle sportowe – popularnie nazywane ścigaczami, które charakteryzują się dużymi osiągami i sportową sylwetką. Owiewki zwiększające aerodynamikę, ostre hamulce i twarde zawieszenie, ich idealne środowisko to tory z dużą ilością zakrętów. Nie są wygodne na dłuższe trasy, raczej, do krótkich przelotów przez miasto. Przykładem może być Yamaha TZR 50.
P.S. Linka sprzęgła Yamaha TZR 50, jest dostępna w naszym sklepie, gdybyś potrzebował.
• motocykle turystyczne – duże masywne konstrukcje z silnikami o dużej pojemności wyposażone w duże zbiorniki pozwalają na pokonywanie długich tras i rzadkie odwiedziny stacji benzynowych. Wygodna pozycja za kierownica i możliwość załadowania większej ilości bagażu sprawia, że możesz ruszyć w niezapomniany rajd po kraju i zatrzymać się gdziekolwiek chcesz. Motocykle turystyczne mają też swoja odmianę Adventure, która dobrze sprawdzi się na nieutwardzonych drogach na przykład w Bieszczadach, to takie turystyczne enduro albo jeśli wolisz, motocyklowy SUV.
• motocykle sportowo-turystyczne – wygodniejsza pozycja za kierownica kosztem słabszych osiągów. Możesz jechać nim na tor lub wycieczkę. Przykładem jest dobrze znana, wręcz kultowa Suzuki Hayabusa.
• nakedy – pozbawione owiewek „golasy”, idealnie sprawdzają się w mieście, dzięki wyprostowanej pozycji za kierownicą.
• cruisery – krążowniki szos, z dużą ilością chromu. Masywne konstrukcje pozwalają utrzymać wygodną pozycję, kierując motocyklem. Kiedy siedzisz na takim, dzięki jego konstrukcji możesz delikatnie wyciągnąć nogi do przodu. Montowane są w nich owiewki.
• choppery – chudsza wersja cruiserów. Mniejszy bak paliwa, brak owiewek i inny rodzaj siedziska. Wysoko umieszczona kierownica i długi przedni widelec to znak rozpoznawczy chopperów.
• motocykle klasyczne – maszyny stylizowane na jednoślady z minionej epoki. Brak owiewek, okrągła przednia lampa, spory bak paliwa i długie siedzisko. Triumph Bonneville T100 idealnie nadaje się na przykład takiego motocykla.
• customy – przerabiane konstrukcje różnego rodzaju motocykli od streetfighterów po café racery, czyli uliczne podrasowane konstrukcje i maszyny wyścigowe z dawnych lat. Jedynym ograniczeniem jest Twoja wyobraźnia. Możliwości przeróbek masz nieograniczoną ilość.
• offroadowe – to maszyny, które dobrze odnajdą się w terenie. Reprezentuje je cała grupa jednośladów: crossy – typowo wyczynowe maszyny bez homologacji dopuszczającej do ruchu publicznego, hard enduro – budowane na bazie crossa, homologowane, dzięki czemu możesz jeździć nimi nie tylko podczas zawodów, soft enduro – połączenie jazdy terenowej z jazdą miejską, cechują się mniejszą awaryjnością. Do tego jeszcze wyczynowe supermoto i trial
Motocykle i skutery
Motocykle i skutery ułatwiają życie. Nie tylko w Azji, ale i w naszym kraju coraz więcej osób przekonuje się, że można szybciej, wygodniej i bez stresu poruszać się jednośladem. Jazda motocyklem to już nie entuzjastyczna moda, ale przede wszystkim wygoda. W zatłoczonych miastach, gdzie ciągle brakuje miejsc parkingowych, samochody stoją w niekończących się korkach jazda na motocyklu lub skuterze ułatwia szybkie pokonywanie tras. W zależności od Twoich preferencji możesz mieć maszynę, jaka tylko chcesz, bo do miasta nadaje się praktycznie każdy motocykl lub skuter. Dostępność części i akcesoriów sprawia, że nie szukasz ich długo, dzięki czemu postoje w warsztacie są o wiele krótsze. Bo nie oszukujmy się, taka linka gazu Yamaha DT 125 może się przetrzeć i zerwać. W końcu to motocykl wyczynowy. Linka gazu Aprilia RS 50, linka gazu Yamaha Aerox i jakakolwiek linka gazu skutera jest poddawana obciążeniu dziesiątki razy podczas jazdy w mieście, bo i przeszkód do pokonania jest więcej, zwalniasz, przyspieszasz i tak cały czas. Zerwie się, trudno wymienisz na nową od polskiego producenta linek motoryzacyjnych Linmot. Podobna sytuacja, równie nieprzyjemna, to zerwanie linki sprzęgła. Znów mamy do czynienia z częstym zatrzymywaniem się w miejskiej dżungli. Linka sprzęgła Cross 125, linka sprzęgła Yamaha TZR 50, to może być element podatny na awarię, dlatego zastanów się nad wymianą zawczasu. Jeśli jesteś fanem motocykli zabytkowych, oldtimerów i w swoim garażu trzymasz jeden z nich, podczas renowacji w zasadzie wszystkie linki powinieneś wymienić, z naszego doświadczenia wynika, że najczęściej poszukiwane jest linka sprzęgła Simson S51. Jeśli masz taki model w garażu, mamy dla Ciebie zamiennik tejże linki.
Related posts
-
Czym jest zmęczenie przekładni?
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-28Silniki zaburtowe łodzi wytwarzają duży moment obrotowy, który jest znaczącym obciążeniem dla układu sterowania i...Czytaj więcej
-
Naprawa Sterociągu w układzie sterowania łodzi
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Zachować sterociągi w dobrym stanie technicznym to poważne wyzwanie. Zastosuj się to poniższych wskazówek a będziesz...Czytaj więcej
-
Sterociągi
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Ci, którzy pływają na jachtach i łódkach nie zwracają uwagi na sposób w jaki kierują swoim statkiem tak długo jak...Czytaj więcej
-
Rodzaje najbardziej popularnych przekładni
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Przekładnia z kołami zębatymi redukcyjnymi. W tej przekładni jedno albo dwa koła są zazębione z bębnem sterującym,...Czytaj więcej
-
Gdzie możemy żeglować w Polsce?
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Z polskich rzek głównie Odra i Wisła, z niektórymi dopływami. Lokalnie dla małych łódek żeglowne są prawie wszystkie...Czytaj więcej
Skomentuj