Artykuł podkreśla znaczenie linki zmiany biegu oraz linki gazu w autobusach, szczególnie ze względu na ich długą...
-
MenuPowrót
- Strona główna
-
Bowden Cables Producer
-
-
Linki do pojazdów
- LINKA AUTOBUSU
-
LINKA BUDOWLANA
- LINKA BLOKADY RAMIENIA
- LINKA GASZENIA
-
LINKA GAZU
- LINKA GAZU CATERPILLAR
- LINKA GAZU ATLAS WEYCOR
- LINKA GAZU BOMAG
- LINKA GAZU CASE
- LINKA GAZU JCB,FASTRAC
- LINKA GAZU KOMATSU
- LINKA GAZU KRAMER
- LINKA GAZU LIEBHERR
- LINKA GAZU MANITOU
- LINKA GAZU MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU MIKASA
- LINKA GAZU NEW HOLLAND
- LINKA GAZU SCHAEFF
- LINKA GAZU TAKEUCHI
- LINKA GAZU TEREX-FERMEC
- LINKA GAZU VOLVO
- LINKA GAZU WACKER
- LINKA HAMULCA
- LINKA JAZDY PRZÓD TYŁ
- LINKA KLIMY
- LINKA KOLUMNY
- LINKA LEMIESZA
- LINKA MASKI
- LINKA NAPĘDU
- LINKA OTWIERANIA DRZWI
- LINKA PEDAŁU
- LINKA PŁUGA
- LINKA SCHOWKA
- LINKA SPRZĘGŁA
- LINKA STABILIZATORÓW
- LINKA STEROWANIA
- LINKA SZCZĘK ŁYŻKI
- LINKA ZAGĘSZCZARKI
- LINKA CIĘŻAROWA
- LINKA DO SAMOCHODU
-
LINKA DO TRAKTORÓW, KOMBAJNÓW
- LINKA BIEGU PEŁZAJĄCEGO
- LINKA BLOKADY
- LINKA DO TRAKTORKÓW JAPOŃSKICH
- LINKA DRZWI
-
LINKA GASZENIA
- LINKA GASZENIA C 360
- LINKA GASZENIA CASE
- LINKA GASZENIA CLAAS
- LINKA GASZENIA DEUTZ
- LINKA GASZENIA FARMER
- LINKA GASZENIA FARMTRAC
- LINKA GASZENIA FENDT
- LINKA GASZENIA FERGUSON
- LINKA GASZENIA FIAT
- LINKA GASZENIA FORD
- LINKA GASZENIA ISEKI
- LINKA GASZENIA JOHN DEERE
- LINKA GASZENIA KOJA
- LINKA GASZENIA KUBOTA
- LINKA GASZENIA L-1800/1650
- LINKA GASZENIA MF
- LINKA GASZENIA MINITRAKTORA
- LINKA GASZENIA MTZ
- LINKA GASZENIA NEW HOLLAND
- LINKA GASZENIA PRONAR
- LINKA GASZENIA RENAULT
- LINKA GASZENIA RVI
- LINKA GASZENIA SAME
- LINKA GASZENIA STEYR
- LINKA GASZENIA UNIWERSALNA
- LINKA GASZENIA URSUS
- LINKA GASZENIA VALTRA
-
LINKA GAZU
- LINKA GAZU CASE
- LINKA GAZU CLASS
- LINKA GAZU DEUTZ
- LINKA GAZU DEUTZ FAHR
- LINKA GAZU FARMER
- LINKA GAZU FENDT
- LINKA GAZU FIAT
- LINKA GAZU FORD
- LINKA GAZU ISEKI
- LINKA GAZU JOHN DEERE
- LINKA GAZU KIOTTI
- LINKA GAZU KOJA
- LINKA GAZU KUBOTA
- LINKA GAZU LAMBORGHINI
- LINKA GAZU LANDINI
- LINKA GAZU LOVOL
- LINKA GAZU MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU MC CORMICK
- LINKA GAZU MINITRAKTOR
- LINKA GAZU MITSUBISHI
- LINKA GAZU NEW HOLLAND
- LINKA GAZU PRONAR
- LINKA GAZU RENAULT
- LINKA GAZU ROZKWIT
- LINKA GAZU SAME
- LINKA GAZU VALTRA
- LINKA GAZU YAMAHA
- LINKA GAZU ZETOR
- LINKA GAZU KOSIARKI
-
LINKA GAZU NOŻNEGO
- LINKA GAZU NOŻNEGO 1
- LINKA GAZU NOŻNEGO CLAAS
- LINKA GAZU NOŻNEGO DEUTZ-FAHR
- LINKA GAZU NOŻNEGO FARMTRAC
- LINKA GAZU NOŻNEGO JOHN DEERE
- LINKA GAZU NOŻNEGO KOJA
- LINKA GAZU NOŻNEGO LANDINI
- LINKA GAZU NOŻNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU NOŻNEGO NEW HOLLAND
- LINKA GAZU NOŻNEGO PRONAR
- LINKA GAZU NOŻNEGO RENAULT
- LINKA GAZU NOŻNEGO URSUS
-
LINKA GAZU RĘCZNEGO
- LINKA GAZU RĘCZNEGO CASE
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FARMTRAC
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FENDT
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FIAT
- LINKA GAZU RĘCZNEGO KOJA
- LINKA GAZU RĘCZNEGO LANDINI
- LINKA GAZU RĘCZNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU RĘCZNEGO NAGLAK
- LINKA GAZU RĘCZNEGO NEW HOLLAND
- LINKA GAZU RĘCZNEGO PRONAR
- LINKA GAZU RĘCZNEGO URSUS
- LINKA GAZU RĘCZNEGO ZETOR
- LINKA GAZU WYKASZARKiI
- LINKA HAMULCA
- LINKA HAMULCA NAJAZDOWEGO
- LINKA HAMULCA NOŻNEGO
- LINKA HAMULCA POMOCNICZEGO
-
LINKA HAMULCA RĘCZNEGO
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO CASE
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO CLAAS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DAVID BROWN
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DEUTZ
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FARMER
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FARMTRAC
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FENDT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FIAT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FORD
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO JOHN DEERE
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO KOJA
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO LANDINI
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO NAGLAK
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO NEW HOLLAND
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO PRONAR
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO RENAULT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO SAME
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO SOLID WORKS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO STEYR
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO URSUS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO VALTRA
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO ZETOR
- LINKA HYDRAULIKI
- LINKA KABINY
- LINKA KOJA
-
LINKA LICZNIKA
- LINKA LICZNIKA C 328
- LINKA LICZNIKA C 330
- LINKA LICZNIKA C 360
- LINKA LICZNIKA C 385
- LINKA LICZNIKA CASE
- LINKA LICZNIKA CLAAS
- LINKA LICZNIKA DAVID BROWN
- LINKA LICZNIKA DEUTZ
- LINKA LICZNIKA DRONNINGBORG
- LINKA LICZNIKA FENDT
- LINKA LICZNIKA FIAT
- LINKA LICZNIKA FORD
- LINKA LICZNIKA JOHN DEERE
- LINKA LICZNIKA LAMBORGHINI
- LINKA LICZNIKA MASSEY FERGUSON
- LINKA LICZNIKA MF 235
- LINKA LICZNIKA NEW HOLLAND
- LINKA LICZNIKA RENAULT
- LINKA LICZNIKA ROLNICZY
- LINKA LICZNIKA SAME
- LINKA LICZNIKA SAMPO
- LINKA LICZNIKA T 25
- LINKA LICZNIKA VOLVO
- LINKA LICZNIKA ZETOR
- LINKA MASKI
- LINKA METALFACH
- LINKA MOTOWIDŁA
- LINKA NAGRZEWNICY
- LINKA OBROTOMIERZA
- LINKA ODPRĘŻNIKA
- LINKA ODŚNIEŻARKI
- LINKA OTWIERANIA DRZWI
- LINKA PODNOŚNIKA
- LINKA REDUKTORA
- LINKA REWERSU
- LINKA ROZDZIELACZA
- LINKA ROZDZIELACZA WOM
- LINKA SEPARATORA
- LINKA SKRZYNI BIEGÓW
-
LINKA SPRZĘGŁA
- LINKA SPRZĘGŁA CASE
- LINKA SPRZĘGŁA CAVO
- LINKA SPRZĘGŁA CLAAS
- LINKA SPRZĘGŁA CYNKOMET
- LINKA SPRZĘGŁA DEUTZ
- LINKA SPRZĘGŁA FARMER
- LINKA SPRZĘGŁA FARMTRAC
- LINKA SPRZĘGŁA FIAT
- LINKA SPRZĘGŁA HATTA
- LINKA SPRZĘGŁA JOHN DEERE
- LINKA SPRZĘGŁA KOJA
- LINKA SPRZĘGŁA LAMBORGHINI
- LINKA SPRZĘGŁA LANDINI
- LINKA SPRZĘGŁA MASSEY FERGUSON
- LINKA SPRZĘGŁA METALFACH
- LINKA SPRZĘGŁA MINITRAKTOR
- LINKA SPRZĘGŁA NEW HOLLAND
- LINKA SPRZĘGŁA PRONAR
- LINKA SPRZĘGŁA RENAULT
- LINKA SPRZĘGŁA SAME
- LINKA SPRZĘGŁA STEYR
- LINKA SPRZĘGŁA URSUS
- LINKA SPRZĘGŁA VOLVO
-
LINKA SPRZĘGŁA WOM
- LINKA SPRZĘGŁA WOM CASE
- LINKA SPRZĘGŁA WOM DAWID BROWN
- LINKA SPRZĘGŁA WOM DEUTZ-FAHR
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FARMER
- LINKA SPRZEGŁA WOM FARMTRAC
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FENDT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FIAT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM KUBOTA
- LINKA SPRZĘGŁA WOM LANDINI
- LINKA SPRZĘGŁA WOM MASSEY FERGUSON
- LINKA SPRZĘGŁA WOM NEW HOLLAND
- LINKA SPRZĘGŁA WOM RENAULT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM SAME
- LINKA SPRZĘGŁA WOM STEYR
- LINKA SPRZĘGŁA WOM URSUS
-
LINKA STEROWANIA
- LINKA STEROWANIA BRANSON
- LINKA STEROWANIA CASE
- LINKA STEROWANIA CLAAS
- LINKA STEROWANIA CRYSTAL
- LINKA STEROWANIA DAVID BROWN
- LINKA STEROWANIA DEUTZ
- LINKA STEROWANIA FARMTRAC
- LINKA STEROWANIA FENDT
- LINKA STEROWANIA JOHN DEERE
- LINKA STEROWANIA KOJA
- LINKA STEROWANIA LANDINI
- LINKA STEROWANIA MASSEY FERGUSON
- LINKA STEROWANIA METALFACH
- LINKA STEROWANIA NEW HOLLAND
- LINKA STEROWANIA ORSi
- LINKA STEROWANIA PRONAR
- LINKA STEROWANIA RENAULT
- LINKA STEROWANIA ROLNICZA
- LINKA STEROWANIA SULKY
- LINKA STEROWANIA TUZ
- LINKA STEROWANIA URSUS
- LINKA STEROWANIA HYDRAULIKĄ
- LINKA STEROWANIA OGRZEWANIEM
- LINKA STEROWANIA PODNOŚNIKIEM
- LINKA STEROWANIA POMPĄ
- LINKA STEROWANIA PRĘDKOŚCIĄ
- LINKA STEROWANIA PRZEDNIM NAPĘDEM
-
LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM CASE
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM DEUTZ
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FARMTRAC
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FENDT
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FERGUSON
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM JOHN DERE
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM LAMBORGHI
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM LANDINI
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM PRONAR
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM REANAULT
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM SAME
- LINKA STEROWANIA TRYBEM PEŁZANIA
- LINKA STEROWANIA WOM
- LINKA STEROWANIA ZAWOREM
- LINKA STEROWANIA ŁADOWACZEM CZOŁOWYM
- LINKA STERUJĄCA
- LINKA WKŁADU LICZNIKA
- LINKA WŁĄCZANIA SKRZYNI
- LINKA ZABEZPIECZENIA
- LINKA ZACIĄGU
- LINKA ZACZEPU
- LINKA ZAMKA
- LINKA ZAWORU
- LINKA ZAWORU SPRZĘGŁA
- LINKA ZAŁĄCZANIA
-
LINKA ZMIANY BIEGÓW
- LINKA ZMIANY BIEGU CASE
- LINKA ZMIANY BIEGU CLAAS
- LINKA ZMIANY BIEGU DEUTZ-FAHR
- LINKA ZMIANY BIEGU FARMTRACK
- LINKA ZMIANY BIEGU FORD
- LINKA ZMIANY BIEGU JOHN DEERE
- LINKA ZMIANY BIEGU LAMBORGHINI
- LINKA ZMIANY BIEGU MASSEY FERGUSON
- LINKA ZMIANY BIEGU NEW HOLLAND
- LINKA ZMIANY BIEGU RENAULT
- LINKA ZMIANY BIEGU SAME
- LINKA ZMIANY BIEGU STEYR
- LINKA ZMIANY BIEGU URSUS
- LINKA ZWALNIAJĄCA ZATRZASK
- LINKI ROLNICZE
- LINKA FORTSCHRITT
- LINKA HAMULCOWA PRZYCZEPY
-
LINKA MOTOCYKLA
- LINKA DO BUELL
- LINKA DO MOTOCYKLA TRIUMPH
- LINKA DO QUADA
-
LINKA DO SKUTERA
- LINKA DO SKUTERA CHIŃSKIEGO
-
LINKA DO SKUTERA EURO / JAPAN
- LINKA APRILIA
- LINKA BEELINE
- LINKA BENELLI
- LINKA BETA
- LINKA BRANSON
- LINKA CAGIVA
- LINKA CEZETA
- LINKA CPI
- LINKA DERBI
- LINKA GILERA
- LINKA HERO-PUCH
- LINKA HONDA
- LINKA ITALJET
- LINKA JAWA
- LINKA JUNAK
- LINKA KID
- LINKA MALAGUTI
- LINKA MBK
- LINKA MOTO CALIFORNIA
- LINKA MOTO GUZZI
- LINKA MOTORHISPANIA
- LINKA MV AGUSTA
- LINKA PEUGEOT
- LINKA PIAGGIO
- LINKA QUEST
- LINKA RIEJU
- LINKA ROMET
- LINKA S-FIVE
- LINKA SUZUKI SKUTER
- LINKA SWAN
- LINKA TRYTON
- LINKA VESPA
- LINKA WINNER
- LINKA YAMAHA
- LINKA DUCATI
- LINKA MOTOCYKLA BMW
- LINKA MOTOCYKLA HONDA
- LINKA MOTOCYKLA KAWASAKI
- LINKA MOTOCYKLA SUZUKI
- LINKA MOTOCYKLA YAMAHA
- LINKI DO MOTOCYKLA HARLEY
- LINKI DO MOTOCYKLI CROSS EDURO
- LINKA MULTICAR
- LINKA POJAZDU ZABYTKOWEGO
-
LINKA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA GAZU WÓZKA WIDŁOWEGO
-
LINKA HAMULCA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA HAMULCA BUŁGAR DV
- LINKA HAMULCA EAGLE
- LINKA HAMULCA GPW
- LINKA HAMULCA HYSTER
- LINKA HAMULCA JCB
- LINKA HAMULCA JUNGHEINRICH
- LINKA HAMULCA KOMATSU
- LINKA HAMULCA LINDE
- LINKA HAMULCA MITSUBISHI
- LINKA HAMULCA NISSAN
- LINKA HAMULCA RAK
- LINKA HAMULCA STEINBOCK
- LINKA HAMULCA TOYOTA
- LINKA HAMULCA WÓZKA PLATFORMOWEGO
- LINKA HAMULCA YALE
- LINKA HAMULCA ZREMB
- LINKA KIEROWNICY WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA LICZNIKA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA MASKI WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA SKRZYNI BIEGÓW WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA SPRZĘGŁA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA ZMIANY BIEGÓW WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA ŁODZI JACHTU
-
-
-
Liny stalowe
-
- Dorabianie linek
- O nas
- Kontakt
- Informacje
Ostatnie informacje
-
Cena linki zmiany biegu oraz linki gazu do autobusu
-
Pancerz Bawełniany2023-12-18
Dowiedz się gdzie kupić pancerz w oplocie bawełnianym, pancerz w oplocie z włókna, oryginalny pancerz w oplocie z włókna
-
Jak dobrać linę stalową do potrzeb?2023-12-06
Dowiedz się jak dobrać linę stalową do potrzeb?
-
Liny stalowe w motoryzacji2023-12-06
Prześledź rolę lin stalowych w motoryzacji, od linki hamulcowej po linki przekładni kierowniczej. Zrozum, dlaczego...
-
Liny stalowe w przemyśle morskim2023-12-06
Poznaj fascynujący świat zastosowań lin stalowych w przemyśle morskim. Odkryj, jak linie stalowe pełnią kluczową rolę...
-
Liny Stalowe w Konstrukcjach Budowlanych2023-12-06
Odkryj różnorodne zastosowania lin stalowych w budownictwie, od wzmocnienia betonu po konstrukcje mostów i wiaduktów....
-
Czym jest lina stalowa?2023-12-06
Poznaj rodzej lin stalowych dostępnych w ofercie Linmot
Kategorie
Szukaj
Skuter silnik 2 suw vs Skuter silnik 4 suw
W dzisiejszych czasach dwukołowce stają się coraz bardziej popularne, a popyt na nie stale rośnie, co na to wpływa? Są one znacznie tańsze w utrzymaniu od samochodów, a wygodniejsze od rowerów. Na wybór pomiędzy motocyklem a skuterem składa się wiele czynników. Jeśli jednak to skuter jest w planach zakupu, to stając przed wyborem, należy wziąć uwagę objętość skokową silnika, a także jego typ. Przyjrzyjmy się więc typom silnika- do wyboru są dwie wersje. Pierwszą jest silnik dwusuwowy, a drugą opcją silnik czterosuwowy. Oczywiście obie te wersje posiadają swoje plusy, jak i minusy. Dziś porównamy te obie wersje i sprawdzimy, która z nich jest lepsza.
Silniki spalinowe pracują poprzez wykorzystywanie procesu sprężania oraz rozprężania gazów w cylindrze. Początkowo w komorze dochodzi do sprężenia zimnego gazu, dopiero w wyniku zapłonu mieszanki dochodzi do rozprężenia gazu gorącego. Daje to energię mechaniczną, która potrzebna jest do następnego cyklu sprężenia gazu maszyny oraz jej napędu.
Skuter silnik suv 2- jak działa?
Pierwszym typem silnika, jakiemu się przyjrzymy oraz omówimy jego pracę, jest silnik dwusuwowy. Składa się on z dwóch suwów:
- Suwu sprzężenia- jest inaczej ruchem tłoka w górę. Odpowiada on za sprzężenie mieszanki nad tłokiem oraz otwór przestrzeni dla układu zasilania nad tłokiem. W pierwszej jego fazie dochodzi do płukania przestrzeni roboczej w silniku. Spaliny, jakie powstały w wyniku poprzedniego cyklu pracy, wytłaczane są przez tzw. kanał wydechowy, do którego napływa świeży ładunek.
- Suwu pracy- zapłon paliwa następuje przed samym dojściem do tzw. martwego położenia, jakie znajduje się w tłoku. Zapłon paliwa wprawia tłok w ruch. Kiedy suw ten będzie już w fazie końcowej, modę nastąpić początek cyklu płukanka.
Silnik ten nie posiada pompy, dlatego że mieszanka zasypywana jest przez tłok. Nie znajdzie się w nim także klasycznych zaworów, czyli rozrządu, a dlaczego? Konstrukcja w tego typu silnikach jest nieco uproszczona. Rozrząd przeprowadzamy, jest przez odsłanianie i zasłanianie odpowiednich kanałów, jakie znajduje są w cylindrze, wszystko to odbywa się poprzez tłok. Smarowanie silnika wytryskiem oleju jest możliwe, dlatego że ładunek przepływa przez skrzynię karbową.
Silnik dwusuwowy- wady i zalety
Jak wszystko, co funkcjonuje, silnik dwusuwowy ma swoje zalety, ale i wady. Jak już wcześniej zostało wspomniane, silniki dwusuwowe nie posiadają pompy paliwa, dlatego że mieszkanka jest zasypywana na wskutek ruchu tłoka. W jego konstrukcji nie ma także zawodów i typowego mechanizmu rozrządu. Za zmarnowanie odpowiedzialne jest paliwo, które jest mieszanką benzyny z odpowiednim olejem. Zwykle jest to mieszkanka w proporcji 50:1- wszystko to, czyli prosta konstrukcja to pierwsza zaleta silnika dwusuwowego. Kolejną zaletą jest jego lekka oraz kompaktowa budowa. Brak w mim osprzętu, który nierzadko utrudnia montaż silnika w ramie motocykla.
W cieniu zalet silnika dwusuwowego dostrzec można także jego wady. Można do nich zaliczyć wysokie zużycie paliwa- należy pochylić się nad tym, gdyż koszty paliwa cały czas utrzymują się na dość wysokim poziomie. Poza tym jest on mniej wydajny w porównaniu do silnika czterosuwowego- ale o tym później. Jego wadą jest także zużycie oleju- jest ono stałe i wymusza ciągłe sprawdzanie tego, jaki jest jego stan w dozowniku.
Skuter silnik suv 4- jak działa?
Drugim typem silnika, jaki weźmiemy „na tapetę”, jest silnik czterosuwowy. Także omówimy jego pracę, wady i zalety. W silniku czterosuwowym pracy następuje poprzez iskrę, która powoduje eksplozję mieszkanki spalania. Praca silnika czterosuwowego ma miejsce raz na dwa obroty wału. W tym silniku wyróżnia się 4 suwy pracy, mianowicie:
- suw wpływu powietrza czy mieszanki paliwowo- powietrznej
- Suw sprężenia
- Suw pracy
- Suw wydmuchu spalin
Zawory są podstawą wyposażenia silnika czterosuwowego, oznacza to więc, że musi on mieć rozrząd, ten zaś jest odpowiedzialny za odpowiednie zamykanie i otwieranie zaworów. Porównując ten silnik do silnika dwusuwowego, to możemy zaobserwować pierwszą znacząca różnice- dla przypomnienia, silnik dwusuwowy nie posiada zaworów, a tym samym rozrządu. Praca i wymiana ładunku tego silnika następuje w okolicach cylindra. Część ta jest szczelnie oddzielona od części, w które dochodzi do pracy wału korbowego. Szczelność tą umożliwiają pierścienie na tłoku. Sprawia to, że zastosowanie miski olejowej jest możliwe, a służy ona do smarowania silnika. Należy pamiętać, że jeśli dojście do nadmiernego zużycia pierścieni oraz gładzi cylindra, to olej przedostanie się wówczas do komory spalania. To zjawisko potocznie nazywane jest „bierze olej”.
Silnik suv 4- zalety i wady
Silniki czterosuwowe charakteryzują się tym, że są one bardziej ekonomiczne od dwusuwowych, co dla wielu osób w dzisiejszych czasach jest kluczowe. Ich spaliny są dużo mniej uciążliwe dla środowiska naturalnego wokół nas, które już i tak jest w znacznym stopniu narażone na zanieczyszczenia. Pracy silnika czterosuwowego towarzyszy także niższy poziom hałasu. Dodawanie do paliwa oleju nie jest potrzebne- są to zalety silnika czterosuwowego.
Do wad silnika czterosuwowego zalicza jeży fakt, że jest on smarowany niezależnym układem. Często potrzebuje on dodatkowego osprzętu, czyli: układu smarowania, pompy paliwa oraz układu rozrządu. Wszystko to wpływa na masę całości, która się zwiększa. Sprawia to także, że jego konstrukcja jest bardziej skomplikowana.
Silnik dwusuwowy czy silnik czterosuwowy- który lepszy?
Silniki dwusuwowe powinny teoretycznie dwukrotnie zwiększyć moc jednostkową, jeśli porówna się je z silnikiem czterosuwowym, dlaczego? Na cykl pracy silnika dwusuwowego przypada jeden obrót wału, a na cykl pracy silnika czterosuwowego przypadają dwa obroty wału. Jednak wszystko to powinno tak wyglądać w teorii, jeśli chodzi o praktykę, to wygląda to nieco inaczej. Silniki czterosuwowego wcale nie marnują jednego obrotu wału. W rzeczywistości przyrost mocy w silniku dwusuwowym wcale nie jest dwukrotny. Wynika to z faktu, iż mieszanka paliwowo- powietrzna nie jest dobrze wymieszana. W silnikach dwusuwowych często dochodzi także do wzrostu zużycia paliw, jak? Mają w nich miejsce spore straty ładunku podczas przepłukiwania. W tego typu silnikach dochodzi więc do niepełnego spalania, w wyniku którego cześć paliwa dopala się w tłumiku, lub – co gorsza – wydostaje się do atmosfery w postaci czadu. Konstrukcja silnika dwusuwowego jest więc nieprecyzyjna- jego praca w biegu jałowym będzie zawsze nierówna.
Jeśli chodzi o silnik czterosuwowy, to charakteryzuje się on wyższym ciśnieniem w komorze pracy- przyczynia się do tego dodatkowy suw, który wykonuje sprężenia mieszanki. Co prawda dochodzi do straty na jednym obrocie wału, ale można zyskać na jakości pracy. Ze względów ekonomicznych silniki czterosuwowego zdominowały rynek motoryzacyjny.
Który jest więc lepszy? Lepszy jest silnik czterosuwowy. Wybór padł na niego ze względu na to, że jest on trwalszy. Prócz tego jest także łatwiejszy w obsłudze i jest on bardziej ekonomiczny. Silnik dwusuwowy nadaje się głównie dla osób, które są maniakami mocy, tuningu, a także prędkości.
Zakaz sprzedaży silników dwusuwowych od 2018 roku
Wraz z 2018 rokiem weszły w życie nowe zasady dotyczące normy emisji spalin. Unia Europejska posługując się zaledwie jednym dokumentem, sprawiła, że kupno nowego skutera lub motocykla, który posiada silnik dwusuwowy, będzie niemożliwe. Niektórym osobom okazało się to być nie na rękę, gdyż ten typ silnika ma swoich wiernych, oddanych fanów. Dwusuwy są uważane przez nich za „genialne” ze względu na swoją prostą konstrukcję, która pozbawiona jest rozrządu. Jednak liczb wad tego silnika przeważa nad liczbą jego zalet.
Linmot, producent linek do skuterów i motocykli
Linmot w swojej ofercie posiada linki do skuterów i motocykli czterosuwowych, jak i dwusuwowych. Rynek obecnie charakteryzuje się ciągłą zmianą. Ludzie coraz częściej szukają więc producentów, którzy dostosują się do ich potrzeb. Oferta Linmot jest elastyczna i w pełni odpowiada na zapotrzebowanie rynku. W naszej ofercie znajdują się: linki gazu, linka sprzęgła, linka hamulca, linka zmiany biegów.
Skutery elektrycznie, gdzie najlepiej kupić?
Najlepszym rozwiązaniem jest oczywiście skuter elektryczny znanych europejskich oraz włoskich marek. Lepiej jest zakupić dobre skutery włoskie, np. Piaggio, skuter Vespa. Dużą popularnością cieszy się także skutery Yamaha oraz skuter Honda.
Platformą, na jakiej jest duży wybór, jest platforma OLX. Prócz czeskiej wymienionych, można na niej zakupić skutery chińskie, skuter 125, skuter 50. Frazy takie jak: „skuter OLX”, „skuter 50 OLX” często są wpisywane przez użytkowników w wyszukiwarkę Google. Linka licznika także znajduje się w ofercie Linmot. Skuter bez prawa jazdy- można jeździć? Osoby urodzone do 12 stycznia 1995 lub do 12 stycznia 2000 roku, posiadające kartę motorowerową, mogą poruszać się wszystkimi skuterami, które zarejestrowane są jako motorower- ale o tym w osobnym artykule.
Podsumowując
Najlepszym typem silnika okazał się silnik czterosuwowy. Znaczące okazją się jego zalety ekonomiczne. Silniki dwusuwowe nie są już dozwolone w sprzedaży, wszystko to za sprawą rozporządzenia Unii Europejskiej, które zostało wydane w 2018 roku.
Related posts
-
Czym jest zmęczenie przekładni?
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-28Silniki zaburtowe łodzi wytwarzają duży moment obrotowy, który jest znaczącym obciążeniem dla układu sterowania i...Czytaj więcej
-
Naprawa Sterociągu w układzie sterowania łodzi
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Zachować sterociągi w dobrym stanie technicznym to poważne wyzwanie. Zastosuj się to poniższych wskazówek a będziesz...Czytaj więcej
-
Sterociągi
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Ci, którzy pływają na jachtach i łódkach nie zwracają uwagi na sposób w jaki kierują swoim statkiem tak długo jak...Czytaj więcej
-
Rodzaje najbardziej popularnych przekładni
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Przekładnia z kołami zębatymi redukcyjnymi. W tej przekładni jedno albo dwa koła są zazębione z bębnem sterującym,...Czytaj więcej
-
Gdzie możemy żeglować w Polsce?
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Z polskich rzek głównie Odra i Wisła, z niektórymi dopływami. Lokalnie dla małych łódek żeglowne są prawie wszystkie...Czytaj więcej
Skomentuj