Artykuł podkreśla znaczenie linki zmiany biegu oraz linki gazu w autobusach, szczególnie ze względu na ich długą...
-
MenuPowrót
- Strona główna
-
Bowden Cables Producer
-
-
Linki do pojazdów
- LINKA AUTOBUSU
-
LINKA BUDOWLANA
- LINKA BLOKADY RAMIENIA
- LINKA GASZENIA
-
LINKA GAZU
- LINKA GAZU CATERPILLAR
- LINKA GAZU ATLAS WEYCOR
- LINKA GAZU BOMAG
- LINKA GAZU CASE
- LINKA GAZU JCB,FASTRAC
- LINKA GAZU KOMATSU
- LINKA GAZU KRAMER
- LINKA GAZU LIEBHERR
- LINKA GAZU MANITOU
- LINKA GAZU MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU MIKASA
- LINKA GAZU NEW HOLLAND
- LINKA GAZU SCHAEFF
- LINKA GAZU TAKEUCHI
- LINKA GAZU TEREX-FERMEC
- LINKA GAZU VOLVO
- LINKA GAZU WACKER
- LINKA HAMULCA
- LINKA JAZDY PRZÓD TYŁ
- LINKA KLIMY
- LINKA KOLUMNY
- LINKA LEMIESZA
- LINKA MASKI
- LINKA NAPĘDU
- LINKA OTWIERANIA DRZWI
- LINKA PEDAŁU
- LINKA PŁUGA
- LINKA SCHOWKA
- LINKA SPRZĘGŁA
- LINKA STABILIZATORÓW
- LINKA STEROWANIA
- LINKA SZCZĘK ŁYŻKI
- LINKA ZAGĘSZCZARKI
- LINKA CIĘŻAROWA
- LINKA DO SAMOCHODU
-
LINKA DO TRAKTORÓW, KOMBAJNÓW
- LINKA BIEGU PEŁZAJĄCEGO
- LINKA BLOKADY
- LINKA DO TRAKTORKÓW JAPOŃSKICH
- LINKA DRZWI
-
LINKA GASZENIA
- LINKA GASZENIA C 360
- LINKA GASZENIA CASE
- LINKA GASZENIA CLAAS
- LINKA GASZENIA DEUTZ
- LINKA GASZENIA FARMER
- LINKA GASZENIA FARMTRAC
- LINKA GASZENIA FENDT
- LINKA GASZENIA FERGUSON
- LINKA GASZENIA FIAT
- LINKA GASZENIA FORD
- LINKA GASZENIA ISEKI
- LINKA GASZENIA JOHN DEERE
- LINKA GASZENIA KOJA
- LINKA GASZENIA KUBOTA
- LINKA GASZENIA L-1800/1650
- LINKA GASZENIA MF
- LINKA GASZENIA MINITRAKTORA
- LINKA GASZENIA MTZ
- LINKA GASZENIA NEW HOLLAND
- LINKA GASZENIA PRONAR
- LINKA GASZENIA RENAULT
- LINKA GASZENIA RVI
- LINKA GASZENIA SAME
- LINKA GASZENIA STEYR
- LINKA GASZENIA UNIWERSALNA
- LINKA GASZENIA URSUS
- LINKA GASZENIA VALTRA
-
LINKA GAZU
- LINKA GAZU CASE
- LINKA GAZU CLASS
- LINKA GAZU DEUTZ
- LINKA GAZU DEUTZ FAHR
- LINKA GAZU FARMER
- LINKA GAZU FENDT
- LINKA GAZU FIAT
- LINKA GAZU FORD
- LINKA GAZU ISEKI
- LINKA GAZU JOHN DEERE
- LINKA GAZU KIOTTI
- LINKA GAZU KOJA
- LINKA GAZU KUBOTA
- LINKA GAZU LAMBORGHINI
- LINKA GAZU LANDINI
- LINKA GAZU LOVOL
- LINKA GAZU MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU MC CORMICK
- LINKA GAZU MINITRAKTOR
- LINKA GAZU MITSUBISHI
- LINKA GAZU NEW HOLLAND
- LINKA GAZU PRONAR
- LINKA GAZU RENAULT
- LINKA GAZU ROZKWIT
- LINKA GAZU SAME
- LINKA GAZU VALTRA
- LINKA GAZU YAMAHA
- LINKA GAZU ZETOR
- LINKA GAZU KOSIARKI
-
LINKA GAZU NOŻNEGO
- LINKA GAZU NOŻNEGO 1
- LINKA GAZU NOŻNEGO CLAAS
- LINKA GAZU NOŻNEGO DEUTZ-FAHR
- LINKA GAZU NOŻNEGO FARMTRAC
- LINKA GAZU NOŻNEGO JOHN DEERE
- LINKA GAZU NOŻNEGO KOJA
- LINKA GAZU NOŻNEGO LANDINI
- LINKA GAZU NOŻNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU NOŻNEGO NEW HOLLAND
- LINKA GAZU NOŻNEGO PRONAR
- LINKA GAZU NOŻNEGO RENAULT
- LINKA GAZU NOŻNEGO URSUS
-
LINKA GAZU RĘCZNEGO
- LINKA GAZU RĘCZNEGO CASE
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FARMTRAC
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FENDT
- LINKA GAZU RĘCZNEGO FIAT
- LINKA GAZU RĘCZNEGO KOJA
- LINKA GAZU RĘCZNEGO LANDINI
- LINKA GAZU RĘCZNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA GAZU RĘCZNEGO NAGLAK
- LINKA GAZU RĘCZNEGO NEW HOLLAND
- LINKA GAZU RĘCZNEGO PRONAR
- LINKA GAZU RĘCZNEGO URSUS
- LINKA GAZU RĘCZNEGO ZETOR
- LINKA GAZU WYKASZARKiI
- LINKA HAMULCA
- LINKA HAMULCA NAJAZDOWEGO
- LINKA HAMULCA NOŻNEGO
- LINKA HAMULCA POMOCNICZEGO
-
LINKA HAMULCA RĘCZNEGO
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO CASE
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO CLAAS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DAVID BROWN
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO DEUTZ
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FARMER
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FARMTRAC
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FENDT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FIAT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO FORD
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO JOHN DEERE
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO KOJA
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO LANDINI
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO MASSEY FERGUSON
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO NAGLAK
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO NEW HOLLAND
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO PRONAR
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO RENAULT
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO SAME
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO SOLID WORKS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO STEYR
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO URSUS
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO VALTRA
- LINKA HAMULCA RĘCZNEGO ZETOR
- LINKA HYDRAULIKI
- LINKA KABINY
- LINKA KOJA
-
LINKA LICZNIKA
- LINKA LICZNIKA C 328
- LINKA LICZNIKA C 330
- LINKA LICZNIKA C 360
- LINKA LICZNIKA C 385
- LINKA LICZNIKA CASE
- LINKA LICZNIKA CLAAS
- LINKA LICZNIKA DAVID BROWN
- LINKA LICZNIKA DEUTZ
- LINKA LICZNIKA DRONNINGBORG
- LINKA LICZNIKA FENDT
- LINKA LICZNIKA FIAT
- LINKA LICZNIKA FORD
- LINKA LICZNIKA JOHN DEERE
- LINKA LICZNIKA LAMBORGHINI
- LINKA LICZNIKA MASSEY FERGUSON
- LINKA LICZNIKA MF 235
- LINKA LICZNIKA NEW HOLLAND
- LINKA LICZNIKA RENAULT
- LINKA LICZNIKA ROLNICZY
- LINKA LICZNIKA SAME
- LINKA LICZNIKA SAMPO
- LINKA LICZNIKA T 25
- LINKA LICZNIKA VOLVO
- LINKA LICZNIKA ZETOR
- LINKA MASKI
- LINKA METALFACH
- LINKA MOTOWIDŁA
- LINKA NAGRZEWNICY
- LINKA OBROTOMIERZA
- LINKA ODPRĘŻNIKA
- LINKA ODŚNIEŻARKI
- LINKA OTWIERANIA DRZWI
- LINKA PODNOŚNIKA
- LINKA REDUKTORA
- LINKA REWERSU
- LINKA ROZDZIELACZA
- LINKA ROZDZIELACZA WOM
- LINKA SEPARATORA
- LINKA SKRZYNI BIEGÓW
-
LINKA SPRZĘGŁA
- LINKA SPRZĘGŁA CASE
- LINKA SPRZĘGŁA CAVO
- LINKA SPRZĘGŁA CLAAS
- LINKA SPRZĘGŁA CYNKOMET
- LINKA SPRZĘGŁA DEUTZ
- LINKA SPRZĘGŁA FARMER
- LINKA SPRZĘGŁA FARMTRAC
- LINKA SPRZĘGŁA FIAT
- LINKA SPRZĘGŁA HATTA
- LINKA SPRZĘGŁA JOHN DEERE
- LINKA SPRZĘGŁA KOJA
- LINKA SPRZĘGŁA LAMBORGHINI
- LINKA SPRZĘGŁA LANDINI
- LINKA SPRZĘGŁA MASSEY FERGUSON
- LINKA SPRZĘGŁA METALFACH
- LINKA SPRZĘGŁA MINITRAKTOR
- LINKA SPRZĘGŁA NEW HOLLAND
- LINKA SPRZĘGŁA PRONAR
- LINKA SPRZĘGŁA RENAULT
- LINKA SPRZĘGŁA SAME
- LINKA SPRZĘGŁA STEYR
- LINKA SPRZĘGŁA URSUS
- LINKA SPRZĘGŁA VOLVO
-
LINKA SPRZĘGŁA WOM
- LINKA SPRZĘGŁA WOM CASE
- LINKA SPRZĘGŁA WOM DAWID BROWN
- LINKA SPRZĘGŁA WOM DEUTZ-FAHR
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FARMER
- LINKA SPRZEGŁA WOM FARMTRAC
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FENDT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM FIAT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM KUBOTA
- LINKA SPRZĘGŁA WOM LANDINI
- LINKA SPRZĘGŁA WOM MASSEY FERGUSON
- LINKA SPRZĘGŁA WOM NEW HOLLAND
- LINKA SPRZĘGŁA WOM RENAULT
- LINKA SPRZĘGŁA WOM SAME
- LINKA SPRZĘGŁA WOM STEYR
- LINKA SPRZĘGŁA WOM URSUS
-
LINKA STEROWANIA
- LINKA STEROWANIA BRANSON
- LINKA STEROWANIA CASE
- LINKA STEROWANIA CLAAS
- LINKA STEROWANIA CRYSTAL
- LINKA STEROWANIA DAVID BROWN
- LINKA STEROWANIA DEUTZ
- LINKA STEROWANIA FARMTRAC
- LINKA STEROWANIA FENDT
- LINKA STEROWANIA JOHN DEERE
- LINKA STEROWANIA KOJA
- LINKA STEROWANIA LANDINI
- LINKA STEROWANIA MASSEY FERGUSON
- LINKA STEROWANIA METALFACH
- LINKA STEROWANIA NEW HOLLAND
- LINKA STEROWANIA ORSi
- LINKA STEROWANIA PRONAR
- LINKA STEROWANIA RENAULT
- LINKA STEROWANIA ROLNICZA
- LINKA STEROWANIA SULKY
- LINKA STEROWANIA TUZ
- LINKA STEROWANIA URSUS
- LINKA STEROWANIA HYDRAULIKĄ
- LINKA STEROWANIA OGRZEWANIEM
- LINKA STEROWANIA PODNOŚNIKIEM
- LINKA STEROWANIA POMPĄ
- LINKA STEROWANIA PRĘDKOŚCIĄ
- LINKA STEROWANIA PRZEDNIM NAPĘDEM
-
LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM CASE
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM DEUTZ
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FARMTRAC
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FENDT
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM FERGUSON
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM JOHN DERE
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM LAMBORGHI
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM LANDINI
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM PRONAR
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM REANAULT
- LINKA STEROWANIA ROZDZIELACZEM SAME
- LINKA STEROWANIA TRYBEM PEŁZANIA
- LINKA STEROWANIA WOM
- LINKA STEROWANIA ZAWOREM
- LINKA STEROWANIA ŁADOWACZEM CZOŁOWYM
- LINKA STERUJĄCA
- LINKA WKŁADU LICZNIKA
- LINKA WŁĄCZANIA SKRZYNI
- LINKA ZABEZPIECZENIA
- LINKA ZACIĄGU
- LINKA ZACZEPU
- LINKA ZAMKA
- LINKA ZAWORU
- LINKA ZAWORU SPRZĘGŁA
- LINKA ZAŁĄCZANIA
-
LINKA ZMIANY BIEGÓW
- LINKA ZMIANY BIEGU CASE
- LINKA ZMIANY BIEGU CLAAS
- LINKA ZMIANY BIEGU DEUTZ-FAHR
- LINKA ZMIANY BIEGU FARMTRACK
- LINKA ZMIANY BIEGU FORD
- LINKA ZMIANY BIEGU JOHN DEERE
- LINKA ZMIANY BIEGU LAMBORGHINI
- LINKA ZMIANY BIEGU MASSEY FERGUSON
- LINKA ZMIANY BIEGU NEW HOLLAND
- LINKA ZMIANY BIEGU RENAULT
- LINKA ZMIANY BIEGU SAME
- LINKA ZMIANY BIEGU STEYR
- LINKA ZMIANY BIEGU URSUS
- LINKA ZWALNIAJĄCA ZATRZASK
- LINKI ROLNICZE
- LINKA FORTSCHRITT
- LINKA HAMULCOWA PRZYCZEPY
-
LINKA MOTOCYKLA
- LINKA DO BUELL
- LINKA DO MOTOCYKLA TRIUMPH
- LINKA DO QUADA
-
LINKA DO SKUTERA
- LINKA DO SKUTERA CHIŃSKIEGO
-
LINKA DO SKUTERA EURO / JAPAN
- LINKA APRILIA
- LINKA BEELINE
- LINKA BENELLI
- LINKA BETA
- LINKA BRANSON
- LINKA CAGIVA
- LINKA CEZETA
- LINKA CPI
- LINKA DERBI
- LINKA GILERA
- LINKA HERO-PUCH
- LINKA HONDA
- LINKA ITALJET
- LINKA JAWA
- LINKA JUNAK
- LINKA KID
- LINKA MALAGUTI
- LINKA MBK
- LINKA MOTO CALIFORNIA
- LINKA MOTO GUZZI
- LINKA MOTORHISPANIA
- LINKA MV AGUSTA
- LINKA PEUGEOT
- LINKA PIAGGIO
- LINKA QUEST
- LINKA RIEJU
- LINKA ROMET
- LINKA S-FIVE
- LINKA SUZUKI SKUTER
- LINKA SWAN
- LINKA TRYTON
- LINKA VESPA
- LINKA WINNER
- LINKA YAMAHA
- LINKA DUCATI
- LINKA MOTOCYKLA BMW
- LINKA MOTOCYKLA HONDA
- LINKA MOTOCYKLA KAWASAKI
- LINKA MOTOCYKLA SUZUKI
- LINKA MOTOCYKLA YAMAHA
- LINKI DO MOTOCYKLA HARLEY
- LINKI DO MOTOCYKLI CROSS EDURO
- LINKA MULTICAR
- LINKA POJAZDU ZABYTKOWEGO
-
LINKA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA GAZU WÓZKA WIDŁOWEGO
-
LINKA HAMULCA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA HAMULCA BUŁGAR DV
- LINKA HAMULCA EAGLE
- LINKA HAMULCA GPW
- LINKA HAMULCA HYSTER
- LINKA HAMULCA JCB
- LINKA HAMULCA JUNGHEINRICH
- LINKA HAMULCA KOMATSU
- LINKA HAMULCA LINDE
- LINKA HAMULCA MITSUBISHI
- LINKA HAMULCA NISSAN
- LINKA HAMULCA RAK
- LINKA HAMULCA STEINBOCK
- LINKA HAMULCA TOYOTA
- LINKA HAMULCA WÓZKA PLATFORMOWEGO
- LINKA HAMULCA YALE
- LINKA HAMULCA ZREMB
- LINKA KIEROWNICY WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA LICZNIKA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA MASKI WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA SKRZYNI BIEGÓW WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA SPRZĘGŁA WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA ZMIANY BIEGÓW WÓZKA WIDŁOWEGO
- LINKA ŁODZI JACHTU
-
-
-
Liny stalowe
-
- Dorabianie linek
- O nas
- Kontakt
- Informacje
Ostatnie informacje
-
Cena linki zmiany biegu oraz linki gazu do autobusu
-
Pancerz Bawełniany2023-12-18
Dowiedz się gdzie kupić pancerz w oplocie bawełnianym, pancerz w oplocie z włókna, oryginalny pancerz w oplocie z włókna
-
Jak dobrać linę stalową do potrzeb?2023-12-06
Dowiedz się jak dobrać linę stalową do potrzeb?
-
Liny stalowe w motoryzacji2023-12-06
Prześledź rolę lin stalowych w motoryzacji, od linki hamulcowej po linki przekładni kierowniczej. Zrozum, dlaczego...
-
Liny stalowe w przemyśle morskim2023-12-06
Poznaj fascynujący świat zastosowań lin stalowych w przemyśle morskim. Odkryj, jak linie stalowe pełnią kluczową rolę...
-
Liny Stalowe w Konstrukcjach Budowlanych2023-12-06
Odkryj różnorodne zastosowania lin stalowych w budownictwie, od wzmocnienia betonu po konstrukcje mostów i wiaduktów....
-
Czym jest lina stalowa?2023-12-06
Poznaj rodzej lin stalowych dostępnych w ofercie Linmot
Kategorie
Szukaj
Auta elektryczne
W dzisiejszych czasach bardzo dużo mówi się o zanieczyszczeniu naszej planety oraz jej złej kondycji. Codziennie na ulice wyjeżdża setki tysięcy samochodów, które wydzielają szkodliwe dla otoczenia i człowieka spaliny. W trosce o naszą planetę oraz jej przyszłość, osoby będące producentami samochodów sięgają po bardziej ekologiczne rozwiązania. Dzięki temu, na ulice w naszym kraju, każdego dnia wyjeżdża coraz więcej samochodów elektrycznych. Co by nie było zbyt kolorowo- działania tych maszyn także wywołują wiele wątpliwości oraz dyskusji co do ich „świetności”. Samochód elektryczny bez prawa jazdy, czy jest to możliwe? W tym artykule dowiesz się wszystkiego o tym typie samochodów.
Samochód elektryczny- jak działa?
Rodzaj silnika to element stanowiący główną różnicę między samochodami klasycznymi a elektrycznymi. W klasycznych występują silniki spalinowe, które są wprowadzane w ruch poprzez paliwo. W samochodach elektrycznych występują silniki elektryczne, które do swej pracy wykorzystują przemiany elektrodynamiczne i magnetodynamiczne. Wirnik i stojan umożliwiają przemianę prądu w ruch, możliwe jest to poprzez ich obrót w polu magnetycznym. Energia, jaka wytwarzana jest z paliwa, tracona jest nieodwracalnie. W nowoczesnych samochodach sytuacja ta wygląda nieco inaczej. Energia kinetyczna, która tracona jest podczas hamowania, może być częściowo odzyskana. Samochody elektryczne różnią się od klasycznych także akumulatorem, który jest zamiast zbiornika paliwa. Należy go regularnie ładować, bez tego samochód nie będzie jeździł. Moduł, który zasila samochód, wyposażony jest w system chłodzenia. Ten zaś odpowiedzialny jest za zapobieganie przegrzania się baterii. Wszystkim tym zarządza komputer, stale monitoruje on stan akumulatora, poziom baterii, a także odzyskiwanie energii podczas hamowania.
Samochód elektryczny- jego ładowanie
Naładowanie samochodu elektrycznego najszybciej możliwe jest na stacjach szybkiego ładowania, a cały ten proces trwa około godziny, przy czym tankowanie samochodu klasycznego to kwestia paru minut, trzeba więc na tę czynność wygospodarować sobie trochę więcej czasu. Jeśli w okolicy nie ma dostępu do tego typu stacji, akumulator można naładować w domowych warunkach. Wykorzystane do tego jest wówczas zwykłe gniazdko. Są osoby, które wolą tę formę ładowania ze względu na jej wygodę, ale ma ona także znaczącą wadę- trwa ona znacznie dłużej od ładowania samochodu elektrycznego na specjalnej stacji. Od czego zależy czas ładowania? Zależy on od pojemności akumulatora, od tego zależna jest także liczba kilometrów, jakie można przejechać po pełnym naładowaniu.
Samochód elektryczny- jak ma się do bezpieczeństwa?
Wiele osób nurtuje pytanie: Czy samochody elektryczne są bezpiecznym rozwiązaniem? Odpowiedź na to pytanie jest zdecydowana i brzmi ona: Tak, są jak najbardziej bezpieczne. Zagrożenia, jakie związane są z ładowaniem samochodu, niwelują różnego rodzaju zabezpieczenia. Mają one na celu ochronę pojazdu, jak i samej ładowarki. Zabezpieczenia te prowadzą do tego, że do samochodu nie przepłynie prąd, dopóki wtyczka nie zostanie umieszczona w gnieździe poprawnie. Elektryczne samochody budzą także obawy przed ich myciem na myjni. Nie należy się o to martwić, ponieważ posiadają one szczelne zamknięcia gniazda ładowania, które skutecznie je zabezpieczają przed wodą.
Zalety wynikające z użytkowania samochodów elektrycznych
Samochody elektryczne można rozpoznać poprzez zielone tablice, które zdecydowanie się wyróżniają, pomagają one więc w ich identyfikacji. Od lutego 2020 roku samochody elektryczne dostały zielone światło do poruszania się po pasach dla autobusów. Jest to niezwykle doceniane zwłaszcza w godzinach szczytu, kiedy na drogach tworzą się olbrzymie korki, możliwość ta pozwala je po prostu omijać. Osoby, które posiadają samochody elektryczne, mają możliwość parkowania ich za darmo na parkingach, które są płatne. Auta elektryczne charakteryzują się bardzo niskimi kosztami eksploatacji. Liczba zalet tego typu samochodów stale rośnie. Samochody spalinowe będą więc w ciągu najbliższych lat obciążone coraz to wyższymi opłatami i podatkami. Zatem warto pochylić się nad myślą o zakupie samochodu ekologicznego, który posiada silnik elektryczny. Samochody elektryczne bez prawa jazdy- jak to wygląda? Czy jest możliwość dodania kolejnej zalety do samochodów elektrycznych?
Koszty utrzymania samochodu elektrycznego vs samochodu klasycznego
Co najczęściej jest brane pod uwagę przy zakupie samochodu? Na pewno koszty eksploatacji, serwisu oraz potencjalne długookresowe oszczędności. Te trzy czynniki są szczególnie „na tapecie”, kiedy kierowca zastanawia się nad zmianą swojego spalinowego samochodu na elektryczny. Branża samochodów elektrycznych jest w fazie szybkiego rozwoju, a pandemia COVID-19 w żaden sposób temu nie przeszkodziła. Wzrosła ona do tego stopnia, że samochody elektryczne są już w ofercie większości marek. Sceptycy wierzyli, że elektryki nie będą miały siły przebicia na polskim rynku, ten na przekór im reaguje coraz bardziej optymistycznie. Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego i Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych przeprowadził badania, według których w październiku poprzedniego roku (2021), w Polsce zarejestrowanych było 33 143 samochodów elektrycznych. Co o kosztach utrzymania elektryków sądzą sami kierowcy? W połowie 2021 roku, 85% badanych właścicieli samochodów elektrycznych sądziło, że koszty ich utrzymania nie są droższe od kosztów utrzymania samochodów spalinowych. Aż 97% osób, które zostały poddane ankiecie przyznało, że nie zdecydowałoby się na powrót do klasycznego modelu samochodu. Najbardziej rozpowszechnionym stwierdzeniem wśród kierowców na temat samochodów elektrycznych jest: Drogie w zakupie, ale tanie w eksploatacji. Jednak jeśli chodzi o zakup samochodu, to można napotkać się na coraz lepsze oferty, a także programy wsparcia.
Pojazd elektryczny bez prawa jazdy
Wiele osób nurtuje pytanie: Auto elektryczne bez prawa jazdy- czy to możliwe? Na rynku dostępne są pojazdu, które mogą być kierowane przez osoby nieposiadające uprawnień do prowadzenia samochodów. Auta elektryczne bez prawa jazdy- jakie? Samochody, które może prowadzić osoba nieposiadająca prawa jazdy, to tak zwane mini cary (z ang. Malutkie autka). Inne pojazdy podlegają pewnym przepisom i wymogom prawnym. Pojazdy elektryczne bez prawa jazdy do 50 cm są nazwane czterokołowymi mini carami. Samochody te szykują się powoli na podbicie polskiego rynku motoryzacyjnego, gdyż już zaczynają odgrywać ważne role. Mini car jest niewielkich rozmiarów autem czterokołowym, dwuosobowym, a jego prędkość nie przekracza 45 km/h, jest więc stosunkowo powolnym pojazdem. Póki co, taki pojazd elektryczny bez prawa jazdy jest bardzo rzadko widziany na naszych drogach. Warto podkreślić „póki co”, gdyż sytuacja ta się zmienia. Mini cary dają możliwość poruszania się samodzielnie po drogach osobom, które z różnych przyczyn nie uzyskały uprawnień do kierowania pojazdami. Niestety, ale prawo jazdy obecnie wiąże się z dużymi kosztami, a też nie każdy czułby się pewnie, prowadząc samochód rozpędzony do większej prędkość. Te auta elektryczne bez prawa jazdy, mają budowę zbliżoną do normalnego samochodu osobowego. Mogą być one jednak zarejestrowane jako motorowery. Projektowane są one w taki sposób, aby ich ciężar był równo rozłożony. Fizycznie więc nie mogą one dachować. Pojazdy bez prawa jazdy lub też takie z prawem jazdy kategorii AM to ukłon w stronę osób niepełnoletnich, które pragną poruszać się po drogach jak osoby, które skończmy już 18 lat. Ważne jest jednak to, aby zapoznać się dokładnie z przepisami ruchu drogowego, ponieważ niejednokrotnie bywają one mylnie interpretowane.
Podsumowanie
Czy warto zainwestować w samochód elektryczny? To zależy, ale od czego? Jeśli ma się, miejsce do ładowania takiego samochodu i ma być on wykorzystywany do codziennego dojeżdżania do pracy, na uczelnie czy do szkoły to tak, jest to opłacalne. Dla osób, które mogą mieć problem z ładowaniem, to mimo wielu zalet tego samochodu, to jeszcze nie jest moment na jego zakup. Elektryki to technologia, która na rynku jest jeszcze świeża i do momentu, kiedy sieć ładowarek nie zostanie rozbudowana, to korzystnie z takiego samochodu może okazać się uciążliwe. Wątpliwość nie ulega jednak fakt, że z czasem samochody elektryczne zdominują rynek polski, na ulicach będzie można zaobserwować coraz więcej aut z zielonymi tablicami, a wówczas stacje ładowania będą dostępne tak samo, jak stacje benzynowe.
Related posts
-
Czym jest zmęczenie przekładni?
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-28Silniki zaburtowe łodzi wytwarzają duży moment obrotowy, który jest znaczącym obciążeniem dla układu sterowania i...Czytaj więcej
-
Naprawa Sterociągu w układzie sterowania łodzi
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Zachować sterociągi w dobrym stanie technicznym to poważne wyzwanie. Zastosuj się to poniższych wskazówek a będziesz...Czytaj więcej
-
Sterociągi
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Ci, którzy pływają na jachtach i łódkach nie zwracają uwagi na sposób w jaki kierują swoim statkiem tak długo jak...Czytaj więcej
-
Rodzaje najbardziej popularnych przekładni
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Przekładnia z kołami zębatymi redukcyjnymi. W tej przekładni jedno albo dwa koła są zazębione z bębnem sterującym,...Czytaj więcej
-
Gdzie możemy żeglować w Polsce?
Posted in: Informacje Techiczne2023-08-29Z polskich rzek głównie Odra i Wisła, z niektórymi dopływami. Lokalnie dla małych łódek żeglowne są prawie wszystkie...Czytaj więcej
Skomentuj